جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024

روحانیت سراسر کشور، نمایندگان بیوت مراجع، اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، فضلا و طلاب در تجمع اعتراض‌آمیز در مدرسه علمیه فیضیه اعلام انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلان کرده و حمایت همه‌جانبه از مردم ستمدیده غزه را خواستار شدند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه علمیه قم در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: چند دهه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم و بی‌پناه و ستم‌کشیده فلسطین به ویژه نوار غزه و کرانه باختری می‌گذرد و هر روز این فجایع شدیدتر می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی افزود: در اثر حمله‌های وحشیانه صهیونیست‌ها، کودکان و زنان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و در اثر نبود شیر و دارو در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

نایب رییس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: تاریکی، ارعاب و وحشت سرزمین‌های فلسطینی را فرا گرفته و صهیونیست‌ها مانع کمک‌های بشر دوستانه به مردم فلسطین می‌شوند.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: جنایت علیه مردم نوار غزه، با حمایت سریع و بی‌دریغ آمریکا و سکوت سران کشورها و مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد و آنان بدانند که در تمام این قتل‌ها و وحشی‌گری‌ها سهیم هستند.

مدیر حوزه علمیه قم با انتقاد از سران بعضی کشورهای اسلامی گفت: متاسفانه بعضی از سران کشورهای اسلامی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها نه تنها سکوت کرده‌اند بلکه آنان را حمایت و کمک مالی می‌کنند.

آیت‌الله مقتدای افزود: سران کشورهای اسلامی و آنان که ادعای اسلامیت و ریاست بر کشورهای اسلامی دارند بدانند که به فرموده پیامبر (ص) کسی که اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد و صدای ناله یک مظلوم را بشنود و به فریادرسی او اقدام نکند مسلمان نیست.

نایب‌رییس جامعه مدرسین یادآور شد: امروز صدای فریاد مظلومان و کودکان و زنان بی‌پناه بلند است، زیرا مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند، پس ادعای حفظ حقوق بشر غرب کجاست؟! باید اذعان نمود مجامع بین‌المللی، معنای حقوق بشر را نفهمیده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی گفت: امروز روحانیت کشور، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه کشور در این تجمع اعتراض‌آمیز ضمن اعلان تنفر و انزجار شدید از نسل‌کشی در نوار غزه حمایت خود را از مردم مظلوم و بی‌د‌فاع فلسطین و نوار غزه اعلام کرده و به آمریکا نیز اعلام می‌کنیم روحانیت شیعه حوزه‌های علمیه و مردم ایران از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: ما به رییس جمهور جدید آمریکا هم هشدار می‌دهیم که از بوش عبرت بگیرد تا مردم دنیا از او متنفر نشوند.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: اگر ملت‌های مسلمان عزت می‌خواهند، بدانند که عزت آنان در حفظ وحدت و یکپارچگی است.

آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد: تا جایی که بتوانیم از فلسطین حمایت می‌کنیم و به زودی شاهد از بین رفتن غده سرطانی صهیونیست و فروپاشی آمریکا خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه قم در پایان تجمع‌ اعتراض‌آمیز از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا جلسه‌ای فوق‌العاده بگذارند و جنایات صهیونیست در نوار غزه را متوقف کنند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha