یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

مدیر مدرسه علمیه قوام شیراز گفت: برای بالا بردن سلامت و رفع مشکلات حوزه، مسئولین و اساتید حوزه باید تمام وقت در حوزه حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه گفت: کسی که مسئولیتی در حوزه علمیه قبول می‌کند، باید دائماً در حوزه حضور داشته باشد و از مسئولیت‌های متعدد و جزئی کناره‌گیری کند در غیر این صورت حوزه و طلاب آسیب زیادی خواهند دید.

وی افزود: چند شغله بودن استادان و مدیران حوزه بزرگترین آسیب حوزه‌ها است.

مدیر مدرسه قوام به مشکلات پیش روی مدیران مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: متولیان حوزه باید مشکلات مالی و خانوادگی مدیران را حل کنند تا با فکری باز و بدون دغدغه بتوانند بهترین فعالیت را برای پیشبرد حوزه داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه در مدارس علمیه شهرستان‌ها فعالیت قاطبه مدیران و مسئولین حوزه، کارهای سیاسی و اجرایی است و از کار اصلی حوزه غافل مانده‌اند.

حجت‌الاسلام قوامی به تاریخچه مدرسه قوام اشاره کرد و گفت: این مدرسه در سال 1271 ه ق به دست حاج علی‌اکبر قوام ساخته شد که قدمت آن به 158 سال می‌رسد.

وی با اشاره به 10 سال سابقه مدیریت در این مدرسه افزود: این مدرسه از پایه 1 تا 6 پذیرش طلاب و تدریس آنها را بر عهده گرفته ولی برای پایه‌های بالا هنوز امکانات لازم فراهم نشده است.

مدیر مدرسه قوام گفت: حدود 60 طلبه در مدرسه مشغول تحصیل هستند و درس اخلاق هر چهارشنبه توسط آیت‌الله دستغیب به طلاب ارایه می‌شود.

وی افزود: 10 استاد مشغول تدریس هستند و فعالیت‌های پژوهشی مدرسه محدود به فعالیت‌های کلاسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی به کمبود بودجه در حوزه اشاره کرد و گفت: دریافتی و اعتبارات فعلی جواب‌گوی مشکلات مدرسه نیست و نمی‌توان برنامه فوق‌العاده‌ای خارج از طرح، اجرا کرد.

 

 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha