جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024

نخستین نشست شورای عالی همفکری و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران به منظور طرح پیش فرض چشم‌انداز فرهنگی با دعوت از اعضای آن شورا به زودی برگزار خواهد شد.

­به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیر شورای فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) را بر منتظران آن حضرت تبریک گفت و اظهار داشت: کارشناسان ما برای تدوین این سند چشم‌انداز از فعالیت‌های آستان قدس رضوی، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی و چند مرکز مهم فرهنگی به طور کامل بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده نیز از فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به منظور کسب تجربیات بیشتر بازدید به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام مرتضی وافی توجه بیشتر مسئولان فرهنگی مسجد مقدس جمکران به 9 ربیع الاول به عنوان آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و برنامه‌ریزی برای تبیین این روز را خواستار شد و گفت: جمعی از دانشجویان با حضور در مسجد مقدس جمکران عهدنامه  با حضرت ولی‌عصر (عج) را قرائت کردند.

وی از افتتاح کتابخانه تخصصی مهدویت با بیش از 12 هزار جلد کتاب در ایام ماه ربیع‌الاول خبر داد و گفت: قدیمی‌ترین نسخ در خصوص مهدویت در این کتابخانه به محققان و علاقه‌مندان به موضوع مهدویت ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام وافی همچنین به افتتاح مرکز آفرینش‌های هنری و امور رسانه‌های مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و  اظهار داشت: با ایجاد این مرکز قطعا تعامل با رسانه های مکتوب در سطح کشور بیشتر خواهد شد و البته برنامه‌هایی را نیز برای شبکه‌های سیمای بین‌المللی نیز خواهیم داشت.

دبیر شورای فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران از اجرای طرح میعاد یک به منظور حمایت از محصولات فرهنگی با موضوع مهدویت در هفته آینده خبر داد و گفت: به  تمام نهادها، سازمان ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی که می‌خواهند در خصوص مهدویت محصول فرهنگی تولید کنند اعلام می‌داریم که از این پس این مسجد از آنها حمایت معنوی و مادی به عمل می‌آورد.

وی به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در سال آینده اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران از اولویت‌های امور فرهنگی این مسجد در سال آینده می‌باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha