جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی از طلاب خواستند، وقت خود را بیش از حد در مسائل اجتماعی صرف نکنند و بیشتر به تحصیل علم بپردازند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار نخبگان حوزوی یزد، افزودند: مسائل اجتماعی فعلا برای طلاب مطرح نیست، بلکه طلاب باید اندوخته علمی داشته باشند و بعد از آن اگر به مقام یا مسئولیتی رسیدند، کارهای اجتماعی انجام دهند.

ایشان با بیان اینکه کارهای علمی برای طلاب مطرح است، اظهار داشتند: منظور ما مخالفت با کارهای اجتماعی نیست، حتما این کارها لازم است، اما هر سنی برای خود آدابی دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: اگر در این سنین افکار خود را به سمت غیر درس خواندن ببرید، از رشد علمی باز می‌مانید.

معظم‌له ادامه دادند: طلاب باید پس از انجام فرائض، کسب علم کنند و در هر جا فرصتی پیش می‌آید، به این امر مبادرت ورزید.

ایشان با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی اظهار داشتند: عشق به مراد به انسان نیرو می‌بخشد و چنانچه  عاشق علم باشد، هرگز از آن خسته نمی‌شود.

معظم له با بیان اینکه بزرگان و عالمان دین همواره در کنار برنامه های حوزه،‌برای خود برنامه مکمل داشتند،‌ گفتند: اگر با این برنامه های رسمی بخواهید به مقام علمی برسید، مشکل است.

حضرت آیت‌الله سبحانی اظهار داشتند: برنامه‌های رسمی همگانی است، شخص باید برنامه داشته باشد، یعنی در عین حال که برنامه حوزه را اجرا می کند، برنامه‌ای تکمیلی بر کسب مدارج علمی تنظیم کند.

ایشان یزدی‌ها را افرادی با استعداد دانسته و گفتند: در مقابل این استعدادی که خداوند در اختیار شما قرار داده مسئول هستید و باید در پرورش استعدادها تلاش کنید.

معظم‌له، ادبیات عرب را کلید معارف عنوان کرده و اظهار داشتند: باید نسبت به ادبیات روز عرب آشنا باشید، زیرا ادبیات جوامع اسلامی متفاوت از گذشته شده است.

شایان ذکر است، بیش از 2700 طلبه و روحانی یزدی در حوزه‌های علمیه یزد و قم  مشغول به فراگیری علوم اسلامی هستند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha