یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است و امروز افتخار دارد میزبان چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای کهگیلویه و بویراحمد و لرستان باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کعبی صبح امروز در چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با اشاره به جایگاه روحانیت گفت: در دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به لزوم استحکام معنوی جامعه و روحانیت تاکید شده، چون استحکام معنوی روحانیت آبروی انقلاب و کشور است.

وی افزود: اگر رسالت روحانیت را با سازمان‌های مشابه مقایسه کنیم، به برکت نظام جمهوری اسلامی، بعد از 3 دهه تاثیرگذاری روحانیت جهانی شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم و روحانیت شیعه رسالت جهانی دارد و در مقایسه با نهادهای مشابه به تاثیر‌گذارترین سازمان شیعه در سطح جهان تبدیل شده است.

این عضو جامعه مدرسین بیان داشت: روحانیت شیعه سخنگوی اسلام ناب محمدی است و می‌تواند مشکلات جامع را حل کند و آنچه امروز در جمهوری اسلامی از عقلانیت، عدالت، عزت و مدیریت وجود دارد، ناشی از اندیشه الهی یک انسان حکیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کعبی تصریح نمود: امروز استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در مقابل این نهاد بسیج شده‌اند و برای مقابله با این سازمان جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روحانیت باید برای آینده برنامه داشته باشد و با تشکیل یک سازمان قدرتمند و مستقل، کارها را به سرعت پیش ببرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی گفت: متناسب با تحول در حوزه، رسالت روحانیت برای افزایش توانمندی و انجام رسالت ذاتیش بیشتر شده و باید در همه عرصه‌های تحول رو به جلو باشد.

وی تاکید کرد: لازمه تحول، تهیه منابع انسانی است و در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری بلند مدت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کعبی خاطرنشان کرد: روحانیت باید در سطح جهانی نیازسنجی کرد، و سند بیست ساله روحانیت تدوین شود تا اهتمام بیشتری در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین گفت: تفاهم روحانیت مورد نیاز نظام اسلامی است و باید همه علما به آن توجه داشته باشند و رقابت‌های منفی را کنار بگذارند.

وی گفت: سه هزار روحانی خوزستانی در قم و خوزستان به تحصیل و تبلیغ اشتغال دارند که باید در کارهای استان مشارکت بیشتری داشته باشند و لازم است، خانه روحانی در سراسر استان ساخته شود  و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی برگزار گردد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه باید به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و حضور حداکثری در انتخابات را زمینه‌سازی کنیم، تا گفتمان امام و رهبری تحقق پیدا کند و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha