چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

رییس العلمای بوسنی و هرزگوین گفت: آرزوی مسلمانان جهان تاسیس اتحادیه قدرتمند اسلامی است و کشورهای اسلامی باید به این سمت پیش بروند

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر مصطفی تسریچ امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار داشت: اگر این امر تحقق یابد، مسلمانان نیز می‌توانند همچون اتحادیه اروپا، اتحادیه قدرتمند اسلامی با پولی واحد داشته باشند و با یک ویزا در کشورهای یکدیگر تردد کنند.

این اندیشمند مسلمان خاطرنشان کرد: از اینکه می‌توانم یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان را ببینم و از نزدیک با ایشان گفت‌وگو کنم، بسیار خوشحال و خرسندم.

وی افزود: ما در حاشیه جهان اسلام قرار داریم و برای رها کردن اسلام، همواره مورد تهدید هستیم.

رییس العلمای بوسنی و هرزگوین اظهار داشت: اگر سه قوم فارس، ترک و عرب با هم متحد شوند، می‌توانند تمدن اسلامی را در تمام بشریت گسترش دهند.

وی افزود:مسلمانان علاقه بسیاری به هم دارند، اما تنها مسئله‌ای که در آنها کمتر مشاهده می‌شود، احترام به نظرات، عقاید و تفکرات یکدیگر است.

دکتر مصطفی تسریچ با بیان اینکه در اروپا علاقه نسبت به یکدیگر بسیار کم مشاهده می‌شود، اما احترام به یکدیگر اهمیت دارد، اظهار داشت: مسلمانان باید به علم و دانش، حقوق شهروندی و همچنین برای رهبران سیاسی و مذهبی احترام بسیاری قائل شوند.

رییس العلمای بوسنی و هرزگوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی با اتکا به رهبری امام خمینی (ره) آبروی مجددی به مسلمانان بخشید که این امر هرگز تصادفی نبود و این اقدام با عنایت خداوند متعال بوده است که توانست تمام جهان را متزلزل سازد.

دکتر مصطفی تسریچ از مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر ولایتی که حمایت بسیاری از ملت مسلمان بوسنی و هرزگوین داشته‌اند، تشکر کرد.

شایان ذکر است، بوسنی و هرزگوین یکی از کشورهای حوزه بالکان است که مسلمانان زیادی را در خود جای داده و در دهه 90 میلادی یکی از جنگ‌های خونین دهه‌های گذشته را پشت سر گذاشته و عضو سازمان‌ کنفرانس‌ اسلامی‌ می‌باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha