پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر مورد رضایت دشمنان داخلی و خارجی نظام نبوده و نیست و لذا آنان از قبل انتخابات در صدد مبارزه با این روند بودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه رایزن فرهنگی ایران در لبنان طی گفت و گویی با رسانه های غربی با اشاره به مبانی اسلامی نظام سیاسی موجود در ایران گفت: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون برای مردم نقش اساسی قائل است و لذا همة مناصب کلیدی نظام بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب و تصمیمات متخده نظام سیاسی توسط برگزیدگان مردم ایران اتخاذ و اجرا می‌گردد.

 وی گفت: پس از اعلام مخالفت گروه بازنده انتخابات که خواستار تحمیل خواسته‌های خود از طرق غیر قانونی هستند دشمنان تلاش کردند و می‌کنند که از آب گل آلوده ماهی بگیرند و امروزه ایران دچار یک فتنه داخلی گردیده که از سوی معاندین نظام از خارج از کشور حمایت می‌گردد.

 حجت الاسلام رئیس‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری شرکت‌کنندگان در انتخابات دهمین دورة ریاست جمهوری ایران را فرزندان انقلاب و نظام دانست و افزود: همة کاندیداها و طرفداران آنها در زیر چتر نظام قرار دارند و حساب کاندیدای بازنده و طرفداران آنان از گروهی اغتشاش‌گر که امنیت عمومی را بر هم زده‌اند جداست و این موضوع در بیانیه‌ها و سخنان کاندیداها نمایان می‌باشد.

وی با اشاره به خواسته‌های معترضین گفت: گرچه شیوه‌های طرح خواسته‌های کاندیداهای معترض نسبت به رسیدگی به تخلفات در انتخابات و نیز خواستة آنان مبنی بر تجدید انتخابات از مسیر غیر قانونی است و هیچ نظامی مخالفت با قانون و بر هم زدن امنیت عمومی را بر نمی‌تابد ولکن نظام سیاسی ایران تاکنون با سعه صدر برخورد نموده و درصدد آن بوده است که ضمن هدایت آنان به مسیرهای قانونی به روشنگری افکار عمومی پرداخته و مانع از وخامت بیشتر اوضاع گردد.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان با اشاره به موضعگیریهای رسانه‌های گروهی خارجی گفت: متأسفانه برخی از این رسانه‌ها به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در رابطه با دوری از اغراء به جهل و تحریف حقایق عمل نکرده به نشر اکاذیب و وارونه جلوه‌دادن حقایق پرداختند. و در این مدت به جعل اخبار غیر صحیح و نادرست پرداختند از قبیل فتوای برخی از فقها مبنی بر عدم مشروعیت نظام، بالا بردن عدد کشته شدگان و مجروحین، اتهام نیروهای نظام به شروع درگیری و برخورد مسلحانه با مردم ،گفت: این‌گونه عملکردها با اصول انسانی و اخلاقی اطلاع‌رسانی صحیح سازگاری ندارد و لذا دولت ایران نماینده خبری برخی از این شبکه‌ها را از ایران خارج نمود.

وی افزود: بمناسبت برگزاری انتخابات حدود چهارصد نفر از هفته‌های پیش به ایران وارد شدند و اکنون مدت اقامت آنان بیشتر از مدت ویزای آنان شده و لذا قانوناً باید آنان کشور را ترک کنند.

حجت الاسلام رئیس زاده ضمن مرسوم نبودن ارسال تبریک از سوی مراجع دینی برای پیروز در انتخابات گفت: همة طرفداران نظام اسلامی اعم از مراجع و نخبگان دینی و سیاسی بر این امر اتفاق نظر دارند که اعتراضات باید از مسیر قانونی پیگیری‌ گردد زیرا خروج از مسیر قانونی به نفع هیچ کس نخواهد بود و این طریق حد یقف نخواهد داشت و تن دادن به این روش بمعنای ویران کردن نظام سیاسی و هرگونه انتخابات و دمکراسی خواهد بود و در نتیجه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

وی با اشاره به مبانی حکومت دینی و اینکه گرچه ممکن است ادعا شود در رابطه با وجوب اقامه و تأسیس دولت اسلامی در عصر غیبت کبری بین فقهای شیعه اختلاف است ولکن در مورد وجوب شرعی مبنی بر حفظ دولت اسلامی تاسیس شده و حمایت از نظام اسلامی موجود هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد و اتفاق و اجماع بر ضرورت و وجوب مساعدت، حفاظت و حمایت از نظام اسلامی در عصر غیبت کبری می‌باشد، گفت: رهبری و مسئولین نظام بر این باورند که آن عده از افرادیکه به اخلال نظم عمومی پرداخته جان و مال و امنیت مردم را مورد تعرض قرار داده‌اند خود فروختگان وابسته به مخالفین انقلاب هستند نه طرفداران مردمی کاندیداها معترض.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان افزود: خط قرمز مقام معظم رهبری و حکومت، حفظ نظام سیاسی و حاکمیت قانون است و با هرگونه بدعت خارج از چارچوب قانون مخالفت دارد و این دو اصل بر همة نظام‌های حاکم در دنیا حاکمیت دارد و امری عقلائی است والا هرج و مرج حاکم خواهد گردید و خواستة استکبار و دشمنان ما همین امر است بنابر این پس از رای شورای نگهبان در مورد انتخابات برخورد نظام با معترضین اگر بخواهند مسیر غیر قانونی خود را ادامه دهند همراه با تسامح نخواهد بود زیرا این امر به دیکتاتوری می‌انجامد و با فلسفه و هدف انقلاب اسلامی که نفی استبداد و دیکتاتوری داخلی و خارجی بود مخالفت دارد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha