جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

فقاهت، تقوا و بینش سیاسی از مطالباتی است که حضرت امام خمینی (ره) در فرمایشاتشان از طلاب و روحانیون داشته اند.

مسئول بسیج مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهران در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: در سال 1382 که بسیج مدرسه به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد، مسئولان وقت با ایجاد ساختاری منسجم توانستند از این نهاد مردمی در تقویت مدرسه استفاده کنند.

حجت الاسلام سعید صبح میرزایی افزود: فعالیت های گسترده ای در این چند سال توسط بسیج مدرسه صورت گرفته که از جمله آن برگزاری دو یادواره شهدای روحانی می باشد که با حضور شخصیت های برجسته از جمله آیت الله مصباح یزدی و اقشار مختلف مردم بویژه خانواده شهدا برگزار گردید.

وی با اشاره به 120 طلبه شهید مدرسه آیت الله مجتهدی اظهار داشت: اطلاعات این شهدا توسط بسیج مدرسه جمع آوری و به ستاد یادواره شهدای روحانی مستقر در تیپ 83 امام صادق(ع) ارسال شد.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه بسیج طلاب باید خلاهای موجود در مدارس علمیه را پوشش دهد، اظهار داشت: بسیج با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و دعوت از شخصیت های برجسته سیاسی و نظامی توانسته در افزایش سطح آگاهی سیاسی طلاب موثر باشد.

وی همچنین به انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: پیش از برگزاری این انتخابات کارگاهی تحت عنوان آشنایی با احزاب و نقش آنان در انتخابات از سوی بسیج مدرسه برای طلاب دایر شد که بسیار موثر بود.

مسئول بسیج مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی همچنین به اهمیت ورزش میان طلاب اشاره کرد و گفت: بسیج علاوه بر تکیه بر افزایش بینش سیاسی طلاب، به مقوله تربیت بدنی طلاب  نیز توجه بسیاری دارد و لذا کلاس های ورزشهای رزمی و همچنین مسابقات متعدد ورزشی را در مناسبت های مختلف برگزار می نماید.

وی، یکی از فعالیت های دیگر بسیج را انجام امورات فرهنگی تبلیغی در داخل مدرسه عنوان کرد و گفت: نصب بیش از 40 تابلو در مدرسه و ارائه مطالب به مناسبت های مختلف اسلامی و انقلابی از دیگر فعالیت های بسیج این مدرسه است.

حجت الاسلام میرزایی فعالیت طلاب در بسیج را نوعی آزمون مدیریتی عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب بسیجی با نحوه مدیریت و کار اجرایی آشنا می شوند و در بعضی از مواقع نیز در کادر اداری مدارس به کارگیری می شوند.

وی به 300 عضو فعال بسیج مدرسه اشاره کرد و گفت: حضور در عرصه تبلیغ با اعزام گروههای مختلف در قالب اردوهای جهادی از دیگر فعالیت های بسیج مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha