یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قزوینی در سلسله نشست‌های تخصصی طلیعه ظهوربا موضوع «نقش وهابیت در تخریب و حمایت از اهل‌بیت (ع)» با بیان اهمیت جایگاه ولایت و امامت گفت: شرط قبولی تمامی اعمال ولایت‌مداری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه، خداوند متعال را تعیین کننده امام و جانشین پس از رسول اکرم (ص) ذکر کرد و گفت:  در زمان حیات پیامبر عظیم‌الشان (ص) نیز هرگاه پرسشی از سوی صحابه و در جهت جانشینی ایشان مطرح شده، حضرت می‌فرمودند: «امر امامت و انتخاب او به دست من نیست».

مدیر موسسه تحقیقاتی ولی‌عصر (عج) با اشاره به رسالت حضرت ابراهیم (ع) و مقام امامت ایشان گفت: پس از آنکه حضرت ابراهیم (ع) به مقام پیامبری رسیدند و آزمایشات مختلفی را نیز پشت سر گذاشتند پروردگار متعال مقام امامت را نیز به ایشان بشارت داد.

این استاد حوزه افزود: پیامبر اکرم (ص) علاوه بر مقام رسالت، دارای مقام امامت نیز بودند و پس از اراده و فرمان پروردگار متعال، امیرالمومنین (ع) را جانشین خود در امر امامت معرفی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌ قزوینی، انس و محبت با اهل‌بیت (ع) را عامل هدایت و تقرب به خالق متعال ذکر کرد و افزود: لازمه قبولی تمامی اعمال و عبادات نیز تداوم سیره اهل‌بیت (ع) می‌باشد.

وی امام زمان (عج) را احیاگر معارف دینی و قرآنی توصیف کرد و گفت: در زمانی که بسیاری از معارف دینی دگرگون گردیده است، حضرت حجت (ع) با آگاهی از قرآن و سنت، احیاگر دستورات الهی خواهند بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha