یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

دانشنامه امام حسین (ع) در 14 جلد به انضمام دو جلد مجزا از مقتل‌شناسی واقعه کربلا محرم امسال رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید محمود طباطبائی‌نژاد مسئول گروه سیره و تاریخ موسسه دارالحدیث در مصاحبه با خبرنگار مرکز خبر حوزه پیرامون دانشنامه امام حسین (ع) و روند چاپ و نشر آن اظهار داشت: حاصل تلاش ده ساله محققین و پژوهشگران زبده موسسه دارالحدیث در 14 جلد و هفت هزار و صفحه، به زودی منتشر خواهد شد.

مسئول گروه سیره و تاریخ موسسه دارالحدیث با اشاره به بررسی نسخ متقدم و متاخر پیرامون واقعه عظیم کربلا و گزینش نسخ معتبر افزود: از صدها متن معتبر و مهجور پیرامون مقتل‌شناسی ابا‌عبدالله الحسین (ع) استفاده شد که تحول عظیمی در بحث مقتل‌خوانی ایجاد می‌نماید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقشه‌های دقیقی جهت بررسی مسیرهای حرکت کاروان‌ کربلا از مدینه به کربلا و از ابتدای قیام حسین (ع) تا انتهای این نهضت تاریخی در جهان اسلام ترسیم شده که در این خصوص از بهترین نقشه‌ها و دقیق‌ترین منابع بهره گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام طباطبائی‌نژاد ابراز داشت: این دانشنامه تا حدود محرم امسال رونمایی خواهد شد و بخش مقتل با دو جلد مجزا نیز در این راستا آماده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها به صورت فارسی به عربی نشر می‌شود خصوصیات بارز در عین متن‌محور بودن کل دانشنامه، دو زبانه بودن و بررسی نقاط جغرافیایی آن است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha