چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌اصفهانی گفت: در شرایطی که وهابیون به شبهه‌پراکنی علیه مذهب تشیع در داخل و خارج از کشور می‌پردازند، تعظیم شعائر این مذهب می‌تواند توطئه‌های آنان را خنثی نماید.

تولیت مدرسه علمیه آخوند همدان، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، وهابیت را مهمترین عامل تهدید کننده مبانی شیعه عنوان کرد و افزود: باید از هر فرصتی برای پاسخ‌گویی به شبهات مطرح شده علیه شیعه استفاده کرد و مراسم عزاداری ائمه یکی از موقعیت‌های مناسب برای علما و فضلا می‌باشد.

وی به پیاده‌روی بعضی از مراجع معظم تقلید در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم اشاره کرد و گفت: انجام این اقدام نوعی تعظیم شعائر و حفظ مبانی شیعه به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌اصفهانی همچنین از رسانه‌ها به ویژه صداوسیما خواست تا با طرح مسائل علمی شبهات را بر اساس استدلال منطقی بیان کنند.

تولیت مدرسه علمیه آخوند همدان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، رییس مذهب تشیع اظهار داشت: حوزه علمیه همدان در چنین روزی همانند دیگر حوزه‌های کشور، برنامه‌هایی را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در مدرسه علمیه آخوند ملاعلی معصومی‌همدانی که به عنوان مرکز حوزه علمیه همدان به حساب می‌آید در روز شهادت آن امام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌اصفهانی گفت: امسال از یکی از خطبای قم جهت ایراد سخنرانی دعوت شده که طلاب، فضلا و روحانیون پس از استماع سخنرانی، به صورت هیات عزاداری به سمت مسجد جامع همدان که محل تجمع هیات‌های عزاداری است، حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد میرزا تقی گفت: به مناسبت شهادت آن امام و یادبود مرحوم آیت‌الله موسوی‌همدانی امام جمعه فقید همدان، مجلس عزاداری در این مسجد برگزار می‌شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha