شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024

سفیر سوییس در جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در قم دیدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این دیدار ضمن انتقاد از ممنوعیت ساخت مناره مساجد در کشور سوئیس گفت: اصولاً شعائر دینی را نباید به رفراندوم گذاشت، زیرا مسلمانان سوئیس شهروندان آن کشور هستند و باید از حقوق و آزادی لازم برخوردار باشند و از جمله حقوق آنان داشتن مساجد با شرایط خاص خود است، همان گونه که اقلیت‌های دینی در ایران دارای معابد و کلیساهای متعدد می‌باشند.

ایشان افزودند: امروز شرایط به گونه‌ای است که همه کشورها از آزادی سخن می‌‌گویند و سوئیس نیز در این مسئله پیشگام است، ولی چرا با ساخت علایم اسلامی چون مناره مخالفت می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به دستور اسلام مبنی بر لزوم دفاع و حمایت مسلمانان از یکدیگر گفتند: مسلمان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان بی‌تفاوت باشد، اما مسلمانان در غرب با انواع تبعیض‌ها روبرو هستند و از حق عمل به وظایف دینی خود چون «حجاب اسلامی» در برخی کشورها محروم می‌شوند.

ایشان تصریح کردند: این گونه تبعیض‌ها خلاف آزادی، دمکراسی و قانون است و ما نمی‌توانیم نسبت به این مسایل بی‌تفاوت باشیم و امیدواریم دولت و مجلس سوییس در این قانون تجدید نظر کند و جامعه 300 هزار نفری مسلمانان سوییس را در عمل به آیین خویش آزاد بگذارد.

سفیر سوییس نیز در این دیدار اطمینان داد دیدگاه‌های معظم‌له را به دولت متبوع خود منعکس نماید.

خاطرنشان می‌شود دولت سوییس چندی پیش ساخت مناره مساجد در این کشور را ممنوع اعلام کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha