شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

زندگی‌نامه و وصیت‌نامه 76 شهید روحانی استان چهار محال بختیاری در قالب ویژه‌نامه‌ای با عنوان «تپش فلق» منتشر گردید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این ویژه‌نامه به همت حجت‌الاسلام محمد صدیقی فرخ شهری و با همکاری کنگره شهدای روحانی، نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، استانداری، سازمان اوقاف، شورای هماهنگی دفتر تبلیغات از سوی انتشارات آصف در 260  صفحه گلاسه منتشر شده است.

در این کتاب برای معرفی شهدای روحانی، ابتدا عکس شهید همراه با تاریخ ولادت و شهادت در پس زمینه‌ای از کربلا درج شده و در صفحه بعی وصیت‌‌نامه آن شهید آورده شده است.

در ویژه‌نامه تپش فلق همچنین زندگی نامه و وصیت نامه شهید «آقا جلال تب شکن» از شاگردان آیت الله آخوند ملا محمد کاظم محقق خراسانی درج شده است.

آن مرحوم که برای استقرار مشروطیت علیه استبداد‌خواهان پس از طی مراحل عالیه علمی به زادگاه خود شهرکرد بازگشت به زبان‌های عربی، ترکی و فرانسه تسلط داشت و در نهایت در سال 1304 به دست دشمنان اسلام و مزدوران استعمار به طور ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید.

یکی دیگر از شهدای روحانی  استان چهارمحال و بختیاری که در این نام برده شده  حجت‌الاسلام حاج شیخ عیسی توستی امام جمعه شهید فرخ‌شهر می‌باشد که مقام معظم رهبری در خصوص این شهید گفته‌اند: «درود به روان پاک آن خطیب جمعه که بلیغ ترین خطبه ها را با خون خود نگاشت»، این شهید در سال 1364 شربت شهادت نوشید.

در مقدمه این کتاب دبیر کنگره شهدای روحانی استان چهار محال و بختیاری در یادداشتی آورده است: دشمنان خارجی و داخلی سخت در تلاش هستند تا از نفوذ روحانیت جلوگیری کنند و با استحاله فکری و تضعیف مردم انقلابی ایران، جدایی روحانیت از مردم در راس امور باشد، بنابراین بینش عمیق و ارتباط بیشتر مردم با روحانیت بیش از گذشته احساس می شود و قطعا تداوم انقلاب اسلامی و نهضت جهانی اسلام مشروط و منوط به حضور روحانیت در صحنه های متعدد با همگامی روز افزون مردم است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha