یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 236339
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷

ساختمان استاد سرا و مهمان سرای مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) طبس به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) طبس در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه در خراسان با بیان این مطلب گفت: این ساختمان در دو طبقه مجزا ویژه مهمانان مدرسه و یکی از مدرسین، با هزینه‌ای بالغ بر 680 میلیون ریال ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه امکان توسعه بیشتری نیز دارد افزود: در حال حاضر زمینی برای ساختمان محل سکونت اساتید مدرسه در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اینکه، ریشه نظام اسلامی در حوزه  است و علمای بزرگی چون امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت یافته حوزه‌ها هستند خاطرنشان کرد: هر چه در حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود بازدهی آن به نظام برمی‌گردد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه تا قبل از زلزله سال 1357 در این شهر، چهار مدرسه فعال بوده است به فعالیت مدارس علمیه دیگری در روستاهای شهرستان طبس اشاره کرد و یادآور شد: مدرسه «خان» در حال حاضر فعال نیست، اما طلاب در مدارس «دو منار امام صادق (ع)» و «زرگر الزهرا» به فراگیری علوم دینی مشغول می باشند و مدرسه «حاج رفیع» نیز به صورت مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی با نام« حضرت معصومه (س)» زیر نظر حوزه علمیه طبس فعال می باشد.

وی در پایان افزود: حوزه علمیه طبس از دیر باز با حوزه علمیه خراسان مرتبط بوده و پس از انتزاع از این استان و الحاق به استان یزد، باز هم زیر نظر این حوزه فعال می باشد و برنامه های حوزه علمیه خراسان در آن اجرا می شود.

گفتنی است این استاد‌سرا و مهمان‌سرا هفته گذشته با حضور مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان افتتاح شد که قسمت عمده هزینه آن توسط حوزه تامین شده است.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha