پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024

تعبیر امام خمینی، مبنی بر «آمریکا، شیطان بزرگ است» در همه جای دنیا طنین افکن شده است و ملت‌های مختلف، آمریکا را شیطان بزرگ می خوانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران، این قطع رابطه را نعمتی الهی دانسته و اظهارداشت:امام خمینی(ره) از دیرباز کاملاً به سیاست های مرموزانه و نیرنگ های شیطانی آمریکا و استکبار جهانی آشنا و آگاه بودند و همواره جهان اسلام را به مبارزه و قطع رابطه با این سلطه گران توصیه می نمود.

وی افزود: امروز تعبیر امام خمینی(ره) اصطلاحی جهانی شده و حتی برخی سیاسیون آمریکایی نیز دولت این کشور را شیطان بزرگ می دانند و در تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی این نام اصطلاح معروفی شده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: از 100 سال قبل کشورهای اسلامی و مستضعف توسط استعمار پیر انگلیس هدایت و راهنمایی می شدند، ولی در قرن اخیر نقش این کشور کم رنگ تر شد و آمریکا این نقش را به عهده گرفته است، بنابراین امام راحل کاملاً به نقشه ها و توطئه های آنها آشنا بودند.

وی بیان داشت: امام خمینی‌(ره) می دانستند آمریکایی‌ها چگونه با شیطنت‌های خود سعی در نفوذ میان مسلمین و کشورهای اسلامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: جریان 28 مرداد، کاپیتولاسیون و انجمن های ایالتی و ولایتی با هدف زیر سلطه و استعمار قرار دادن ایران صورت گرفت تا بدین طریق آمریکایی ها کاملاً در کشور آزاد باشند و تمام امکانات را در اختیار داشته باشند.

وی گفت: امام دردمندانه و دلسوزانه در سخنرانی سال40 مردم، علما و سیاسیون را هوشیار کردند و از همگان خواستند تا به میدان بیایند و کاری بکنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دلیل نام گذاری آمریکا به شیطان بزرگ، اظهارداشت: وقتی حرکت و هدفی برای خدا نباشد و قدمی در راه خدا برداشته نشود، قطعاً در راه شیطان است و از سوی دیگر آمریکا علیه دین خدا، اسلام و ملت های مستضعف نقشه می کشد و سلطه گری می کند؛ بنابراین بزرگ ترین شیطان است.

وی تاکید کرد: آمریکا از نظر سیاسی، بین المللی، فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و ... بسیار قدرت مند بود و امام نیز به این مسئله واقف بود، امّا آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ نامید، چون نیرنگ های او برای به استعمار کشاندن کشورها و ایجاد سلطه استکباری بود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: امروز شاهدیم همه کشورهای خاورمیانه بجز ایران، زیر سلطه امریکا هستند و در افغانستان، پاکستان، عراق و...  کشتارها، غارت‌ها، انفجار‌ها و ترور‌ها، نقشه‌های آمریکا است.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره)، رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش می دانستند و از آنجایی که این دولت همواره به دنبال ظلم و ستم است؛ بنابراین با قطع این رابطه ظلم و ستم او کم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اضافه کرد: در طول سی سال گذشته این قطع رابطه باعث رشد استعداد‌ها در کشور شده و اکنون از مصونیت زیادی در برابر هجمه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی امریکا برخوردار هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شکوفایی استعداد ها را از دستاوردهای این قطع رابطه دانسته و عنوان کرد: اگر این قطع رابطه نبود، ایرانیان هرگز به بسیاری از دستاورده‌ها و خود کفایی‌ها دست نمی یافتند، به طوری که امروز ملت ما با اتکا بر استعداد جوانان خود گام های بزرگی را در جهت پیشرفت های علمی و پزشکی و ... به ویژه انرژی هسته ای برداشته است.

وی تاکید کرد: باید همه دانشمندان، اندیشمندان، گروه ها و آحاد جامعه هوشیار و آگاه باشند و بدانند آنچه امام از ابتدا بر عدم رابطه با آمریکا تاکید داشتند تا امروز تغییری نکرده و کسانی که خواهان ارتباط و همکاری با امریکا هستند، دشمنان ایران محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: رابطه متقابل براساس احترام متقابل درست است، ولی امریکا کشوری نیست که این حقیقت را بپذیرد و تسلیم حق مسلم ملت ایران نمی‌شود و ارتباط با این کشور پر ضررترین و زیان بارترین کار است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) افزود: آنچه که امام فرمود درس ثابت و زنده‌ای برای ما و جهانیان است و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز رهنمود دادند، باید نسبت به امریکا و سلطه گری ها و زورگویی های این کشور نگاه واقع بینانه داشت، زیرا این قطع رابطه عزت و عظمتی برای ملت مسلمان ایران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ما هرگز سلطه امریکا و ارتباطات استعماری آمریکایی را نمی پذیرند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha