چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 238006
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵

معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پژوهش درباره وقف و تعامل بین بخش فقهی و حقوقی با فعالان عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بر غنای وقف می‌افزاید و سبب تحولی کارآمد و تاثیر‌گذار در این عرصه می‌شود.

دکتر ریاحی، در حاشیه دفاع از پایان‌نامه آقای حسن درجی از طلاب مدرسه عالی نواب پیرامون وقف به خبرنگار مرکز خبر حوزه،‌ گفت: با توجه به اینکه موقوفات، پدیده‌ای مبتنی بر نیات می‌باشد و قرار است درآمدهای حاصل از آن برای پرچمداران دینی هزینه شود؛ بنابراین حضور طلاب جهت پژوهش در این عرصه، تاثیرگذار است.

وی در ادامه به فعالیت طلاب در مدرسه علمیه نواب مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: این مدرسه علمیه به دلیل برنامه‌ریزی منظم، ویژگی‌هایی دارد که آن را در میان مدارس دیگر متفاوت ساخته است.

ریاحی در تبیین ویژگی‌های این پایان‌نامه گفت: استفاده از منابع  غنی و استدال‌های فقهی و حقوقی، مراجعه به  برخی منابع  کاربردی، استفاده از نظر کارشناسان و...، از  ویژگی‌های این گونه پایان‌نامه‌ها است.

وی افزود: مسائلی که در این پایان‌نامه با موضوع تغییر کابردی و وضعیت موقوفات آن آورده شده بود، برای احیا و بهره‌وری آن در عملکرد مدیران مؤثر است.

معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه به ارتباط این مدرسه با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: مدرسه عالی نواب با پیشینه و توانایی‌هایی که دارد، در گسترش فرهنگ وقف می‌تواند مؤثر باشد و این سازمان را یاری رساند.

وی از آمادگی این سازمان برای حمایت از پژوهشگران حوزوی خبر داد و گفت: نباید وقف را منحصر در زمین و اراضی نمود، بلکه با توجه به مسائل جدید دنیا و با بهره‌مندی از مبانی فقهی در مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد اسلامی، می‌توان قلمرو جدید وقف را شناسایی کرد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha