شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: استراتژی جدید دشمنان و دنیای غرب، تحمیل فرهنگ مورد نظر خود از طریق فعالیت های اقتصادی مشترک است و به همین دلیل باید بسیار مراقب باشیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، عصر امروز در همایش ملی تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه در دانشگاه، که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشتند: امروزه سیل فساد سرازیر جوامع بشری و مخصوصا کشورهای  اسلامی شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: یقینا در هیچ زمانی تا این اندازه فساد وجود نداشته است؛ به طوری که با امکاناتی چون ماهواره، اینترنت و حتی تلفن همراه، فساد در کشورها به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، منتقل می‌شود.

ایشان خاطرنشان کردند: متأسفانه امروز مفاسد اخلاقی جنبه سیاسی به خود گرفته و این امر بسیار پررنگ شده است؛ سیاستمداران دنیا برای این که موانع را از سر راه بردارند، فساد را در جامعه خود رواج می دهند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: حضور جوانان بسیجی، مسلمان و متدین که عاشق شهادت باشند، برای حاکمان خطرناک است، کما این که در جنوب لبنان، جوانان مؤمن حزب الله و همینطور در دفاع مقدس جوانان پاک و متدین در مقابل حاکمان ستمگر ایستادند.

معظم له یادآور شدند: دشمن، خطر وجود جوانانی معتقد و پایبند را درک کرده است و برای خنثی کردن آن‌ها، در حال ترویج و نشر فساد اخلاقی در جوامع است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، خطاب به اساتید معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور، اظهار داشتند: برای انجام وظیفه خود به نحو مطلوب نباید تنها به کلاس های درس اکتفا کنید؛ بلکه باید دائما مطالعه و خود را برای پاسخ گویی به شبهات آماده سازید.

معظم له با اشاره مجدد به نقش پر اهمیت اساتید دانشگاه ها، خطاب به آنها بیان داشتند: نباید در مقابل هجوم مفاسد اخلاقی دشمنان، حالت انفعالی به خود بگیرید.

این مرجع تقلید با اشاره به سرمایه هایی چون قرآن و نهج البلاغه که در اختیار مسلمانان و شیعیان وجود دارد، گفتند: می توان از وجود چنین سرمایه های عظیمی برای جلوگیری این مفاسد استفاده کرد و پاسخ گوی بسیاری از پرسش ها بود.

ایشان افزودند: اساتید دانشگاه ها باید قدر نعمتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته را بدانند؛ چرا که با وجود این موقعیت، می توانند در ساختن انسان های با ایمان مؤثر باشند.

معظم له با تأکید بر استفاده از نهج البلاغه برای رفع شبهات و مبارزه با مفاسد اخلاقی در جامعه، گفتند: متأسفانه نهج البلاغه، همانند خود امیرالمومنین(علیه السلام) مظلوم است؛ امروزه بیش از هزار تفسیر قرآن وجود دارد و این در حالی است که ده شرح بر نهج البلاغه نوشته نشده است.

این مرجع تقلید، اظهار داشتند: باید نهج البلاغه را ترویج و توسعه دهیم و بدانیم همانگونه که قرآن هیچ گاه کهنه نمی شود، نهج البلاغه هم کهنه نخواهد شد.

ایشان با اشاره به انتشار نامه امام علی(علیه السلام) به مالک اشتر در سازمان ملل به عنوان سند حقوق بشر، خاطرنشان کردند: شایسته است، حالا که کسانی که مسلمان نیستند تا این اندازه به نهج البلاغه اهمیت می دهند، ما هم به عنوان شیعیان علی ابن ابیطالب(علیه السلام) بیش از آن‌ها به این موضوع مهم اهمیت دهیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به اساتید دانشگاه ها، گفتند: اگر هدف شما جهاد مخلصانه در راه خدا باشد، قطعا خداوند شما را در این مسؤولیت مهم یاری خواهد کرد و به سر منزل مقصود می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha