یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید عده ای صف شکنی کرده و علوم غربی، که جنبه سکولار یافته و با فرهنگ اسلامی در تضاد است را کنار زده و علوم دانشگاهی را اسلامی و توحیدی کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، عصر امروز در دیدار جمعی از کارشناسان و مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشتند: کار تدوین و تالیف کتب درسی در همه سطوح علمی از دبستان تا دانشگاه کار بسیار مهم، مشکل و مقدسی است.

ایشان تمدن و پیشرفت هر ملتی را غنای فرهنگی آن دانسته و افزودند: فرهنگ اسلامی آنچنان متعالی بود که اعراب جاهلی را به امتی توانمند، متمدن و مترقی تبدیل کرد تا جایی که منشا همه علوم بشری دین، اسلام شد و اصطلاحات رایج عربی در سایر علوم گواه این مطلب است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بنیان گذار علوم اسلامی و انسانی، علما و قدمای برجسته اسلام بوده اما امروز شده که جوامع مسلمان باید علوم را از دانشگاه های غربی بیاموزند؟!

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: جنگ های صلیبی، سوزاندن کتابخانه ها و غارت آنها، هجوم فکری و فرهنگی استعمارگران به کشورهای اسلامی و سلاطین بی کفایت سبب شد تا امروز علوم اسلامی و انسانی توسط غرب به غارت رود.

ایشان بیان داشتند: بعضی از علوم که امروز در دانشگاه های کشور تدریس می شود، روزی توام با توحید بوده که رنگ توحیدی از آن برچیده شده و شما می خواهید آن تمدن از دست رفته را دوباره بازگردانید، بنابراین کاری مشکل اما امکان پذیر در پیش گرفته اید.

معظم له بر ضرورت اسلامی شدن علوم از سطوح ابتدایی تا دانشگاهی تاکید کرده و عنوان داشتند: درک و فرهنگ اسلامی را غربی ها ندارند و علوم غربی نمی تواند مشکل گشای جوامع اسلامی باشد.

  حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کردند: علوم اسلامی بر پایه ایمان و تقوا است و این دو عامل در علوم غربی مورد غفلت واقع شده و همه چیز مادی و سکولار گشته و چیزی جز انحراف در علوم غربی دیده نمی شود.

این مرجع تقلید بیان داشتند: برنامه تربیتی، مربیان تربیتی و تربیت پذیری سه عامل مهم در انسان سازی است که تربیت پذیری بسیار مهمتر است چون قرآن و پیامبر بهترین برنامه و مربی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha