چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 239265
۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۵

سیاستمداران کشور باید از روحیه انقلابی و ولایی جهادگران الگو گرفته و بدانند که در شرایط کنونی، عزت نظام اسلامی در گرو تبعیت از ولایت است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قم در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی‌(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناطق و مخصوصاً روستاهای کشور به خاطر بی‌توجهی رژیم پهلوی دچار نارسایی‌های زیادی بودند ؛ بنابراین حضرت امام‌(ره) برای جبران عقب ماندگی، فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر نمودند.

حجت‌الاسلام علی اصغر صالح آبادی افزود: دشمنان از محرومیت مناطق مختلف کشور سوء استفاده نموده، با نفوذ در بین مردم، عامل انحراف آنان می‌شدند که این مسئله با درایت و تدبیر حضرت امام‌(ره) در خصوص رفع محرومیت‌ها، خنثی شد.

وی اضافه کرد: با صدور این فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی، خیل عظیم جمعیت از پیر و جوان به ندای امام و مقتدای خود لبیک گفته و نسبت به تشکیل جهاد سازندگی اقدام نمودند.

* برکات حضور روحانیون در جهاد سازندگی

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی، در ادامه با اشاره به برکات حضور روحانیون در این نهاد، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، اخلاص، ایثار، روحیه جهادی و خستگی ناپذیری را از جمله خصوصیات جهادگران بر شمرد و ابراز داشت: فعالیت حول محور ولایت، بارز‌ترین خصوصیت این افراد بود و  با انعطاف پذیری بالا برای انجام هر گونه فعالیتی آماده بودند؛ به طوری که بلافاصله پس از تشکیل جهاد سازندگی با هدایت روحانیون، به محرومیت زدایی از کشور پرداخته و با آغاز جنگ تحمیلی وارد میدان شده و مهندسی جنگ را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس نیز جهادگران به ساخت کشور و مخصوصاً توسعه بخش کشاورزی همت گمارده و امروز با انجام تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی نقش مهمی در رشد علمی کشور ایفا نموده‌اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی قم با تاکید بر ولایت پذیری جهادگران، اذعان داشت: امروز نیز باید سیاستمداران کشور از روحیه انقلابی و ولایی جهادگران الگو گرفته و متوجه باشند در شرایط حساس کنونی آنچه باعث عزت اسلام می‌گردد، وحدت تحت محوریت ولی فقیه است.

  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha