جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024

امام جمعه رفسنجان از ائمه جماعات خواست تا با توجه به جاذبه ها، زمینه حضور نوجوانان و جوانان را فراهم نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: امروز تعامل با نوجوانان و جوانان با شیوه ها و روش های خاص امکان پذیر است و استفاده از شیوه های گذشته هرگز نتیجه بخش نخواهد بود.

وی كه به مناسبت روز جهاني مسجد گفت‌وگو مي‌كرد افزود: باید نوجوانان و جوانان هنگام ورود به مسجد احساس کنند که مسجدی ها متخلق به اخلاق هستند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مساجد یکی از پایگاه های بسیار مهم در حکومت های اسلامی است اظهار داشت: آمارهایی که نسبت به حضور مردم در مساجد ارائه شده بسیار تاثر برانگیز است، باید نسبت به حضور مردم در مساجد که پایگاه اجتماعی،سیاسی و عبادی مسلمانان بوده، تلاش شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه مسجد در ذهنیت جامعه رشد کند، اظهار داشت: اگر بخواهیم با تهاجم فرهنگی مقابله شود، راهش انتقال فرهنگ غنی اسلام به روش های مستقیم و غیرمستقیم است.

تولیت مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به چگونگی پیشرفت در مدارس اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت مدارس ابتدا باید کارگروه های تخصصی ایجاد و تجارب موفق در مسائل علمی ارائه شود تا مدیران و مسئولان اجرایی آن تجارب را بکار بگیرند.

وی افزود: آموزش نیز در پیشرفت مدارس بسیار مهم است، زیرا پیش زمینه هر موفقیتی آموزش است و باید برای مدیران و مسئولان اجرایی دوره های آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان با تاکید بر جذب نوجوانان مستعد گفت: حوزه باید نوجوانان مستعد را از مقاطع راهنمایی و دبیرستان شناسایی کند و با برگزاری همایش ها و جلسات، آنان را برای حضور در حوزه ترغیب نماید.

وی اطلاع رسانی در جهت عملکرد حوزه را برای عموم مردم ضروری دانست و گفت: بسیاری از مردم عملکرد حوزه را تنها در مسائل جزیی می نگرند و حال آنکه فعالیت های بسیار گسترده ای در  حوزه صورت می گیرد، که نیاز به اطلاع رسانی دقیق دارد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha