شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای مقیم کربلا گفت:حوزه های علمیه کربلا برای رسیدن به جايگاه واقعی خود، نیازمند تلاش مستمر و شبانه روزی است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ایشان در دیدار دبیرکل حرم مطهر امام حسین علیه السلام افزود:ما باید به این سرزمین و به امام حسین علیه السلام وفادار بمانیم و از موارد وفاداری این است که حوزه‌های علمیه کربلا تقویت و سازمان‌دهی شوند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خاطر نشان کرد:توجه بیشتر به کربلای معلا و بدانچه شایسته جایگاه امام حسین علیه السلام و نهضت عظیم اوست، ضروری است و این امر کربلا را به مرکزی برای نورافشانی به سراسر جهان مبدل خواهد کرد.

ایشان ادامه داد:همچنین باید سعی و تلاش خالصانه و پیگیر خود را برای رفع ظلم و ستم از عراقی‌های ساکن کربلا و دیگر استان‌ها که در چند دهه گذشته رنج و سختی بسیاری متحمل شده‌اند داشته باشیم و نیز در خدمت رسانی به زائرانی که از هر نقطه‌ای به زیارت کربلای معلا مشرف می‌شوند اهتمام بورزیم.

آیت الله مدرسی تصریح کرد:ما باید الگویی مثبت برای همگان باشیم. به عنوان مثال حکومت محلی ما باید یک الگوی خوب باشد، دانشگاه‌های کربلا نیز باید سعی کنند دوشادوش دانشگاه‌های پیشرفته حرکت کنند و حتی در سطح فردی نیز باید الگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبد المهدی کربلایی، دبیرکل حرم مطهر امام حسین علیه السلام هم در ابتدای این دیدار به تشریح حجم پروژه‌های حرم مطهر شامل تأسیس حوزه‌های علمیه، مراکز بهداشت، مدارس ایتام و طرح‌های دیگر و همچنین پروژه توسعه حرم امام حسین علیه السلام و مراحل اجرای آن پرداخت.

وی همچنین از آغاز یک حرکت گسترده و فشرده در آموزش علوم قرآن و حفظ آن به ویژه برای نسل نوجوان و نیز برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآن و حفظ احادیث خبرداد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha