جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024

جشنواره رضوی در بخش زبان وادبیات فارسی با حضور امام جمعه و روحانیون و مسئولین استان کرمانشاه آغاز بکار کرد.

به گزارش سرویس استانهای مرکز خبر حوزه، نماينده ولی فقيه در استان كرمانشاه در مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره فرهنگ رضوی كه در محل تالار انتظار شهر كرمانشاه برگزار شد، گفت: اگر ما اسلام را بخوبی درك كنيم وآن را به خوبی به جهانیان معرفی کنیم، متوجه خواهيم شد كه سر تا سر اين دين الهی و شقوق مختلف آن سرشار از كرامت و معنويت است.

آيت‌الله علما با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی و تأثير آن در جامعه خواستار تبيين بيشتر فرهنگ رضوی به عنوان فرهنگی سرشار از معنويت و كرامت شد و افزود: دنيا بايد با كرامات و مقامات معنوی امام‌رضا(ع) آشنا شود و فرهنگ رضوی به عنوان يك فرهنگ ناب اسلامی به جهانيان معرفی شود.

امام جمعه كرمانشاه با بيان اينكه وظيفه ما به عرصه ظهور رساندن كرامت والای امام‌رضا(ع) است، گفت: بايد بتوانيم كرامات را بخوبی از بطن اسلام خارج كنيم.

آيت‌الله علما در ادامه با اشاره به نقش مهم ولايت و پيروی از آن در جامعه اسلامی گفت: امام‌رضا(ع) كلمه توحيد را اساس و سر لوحه زندگی خود و شرط داشتن آن را پيروی از اهل بيت(ع) قرار داد.

وی گفت: اگر توحيد و ولايت را باتمام وجود درک کنیم و اهميت آن را بشناسيم می توانیم به جهانیان ثابت کنیم که از لحاظ ظاهری و معنوی ابر قدرت هستيم.

امام جمعه كرمانشاه در پايان با تأكيد بر نهادينه كردن فرهنگ رضوی در جامعه و وارد شدن آن در خانواده‌ها برگزاری جشنواره بين المللی امام‌رضا(ع) را گامی مهم دانست و گفت: اميدواريم با باتلاش بیشتر اين جشنواره را در مقياس بين المللی برگزار کنیم تا همه دنیا از این کرامت ومعنویت درس زندگی بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha