شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مفتی ممتاز جعفری لبنان با تأکید بر اینکه سلاح مقاومت تا محو رژیم غاصب صهیونیستی باقی خواهد بود گفت:پیشنهاد می کنم که اساسا این موضوع از مطبوعات و مناقشات سیاسی حذف شود .

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه به نقل از المنار،حجت الاسلام احمد قبلان  با اعلام اینکه لبنان در برخورد میان مردم به وحدت سیاسی نیاز دارد ابراز داشت:مشارکت همگانی و بدون تبعیض میان مسلمانان و مسیحیان درتصمیم‌گیری‌های سیاسی و در هر آنچه که به بخش‌های دولت و مؤسسات مربوطمی‌شود،ضروری است.

وی از مردم خواست وارد گفتمان‌ها و جهت‌گیری‌هایی که نتیجه‌ای جز فتنه ندارد نشوند بلکه راه آرامش را بپیمایند و بر اساس رأی عقل عمل کنند.

رئیس دارالافتاء جعفری لبنان  در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:مردم لبنان مشکلات حیاتی و روزمره فراوانی دارند که باید حل شود و حل آن‌ها به دست دولت است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه فعلی دولت،دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری است گفت:دولت از زمانی که بر سر کار آمده چه کاری برای مردم لبنان انجام داده است؟

حجت الاسلام احمد قبلان با فراخواندن  سعد حریری(نخست وزیر لبنان) به اتخاذ موضعی شجاعانه  در خصوص شاهدان دروغین اظهار داشت: آیا جایز است سرنوشت کشور به دست یک دادگاه بین المللی مشکوک و سیاسی و اسرائیلی سپرده شود؟ چگونه ممکن است بدون هیچ گونه بینه و دلیلی حکم صادر شود؟ بر اساس کدام قانون، بدون تحقیق درباره ادله و بینه‌ها می‌توان حکمی صادر کرد؟

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به لبنان گفت:ما از سفر هر شخصیتی به  لبنان استقبال می‌کنیم بویژه  اگر کسی باشد که اسرائیل و آمریکا را تهدید و نگران می‌کند.

مفتی جعفری لبنان ادامه داد:برخی گروه های داخلی از سفر آقای احمدی نژاد به هراس افتادند زیرا این عده صلح داخلی را تهدید  کرده و موجب بروز فتنه‌های مذهبی  و طایفه‌ای میان مردم لبنان شده‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha