دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

من گاهی می بینیم در خصوص رابطه ایران و مصر سخن گفته می شود، خیلی خوشحال می شوم / عده ای در تلاش اند مرجعیت را تضعیف کنند و میان مرجعیت و مردم جدایی بیندازند و خرافات را به جای مذهب به مردم قالب کنند

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای جدای مرجعیت از مردم، یادآورشدند: امروز باید اسلام اصیل را از نظر کارشناسان آن گرفت؛ اما عده ای در تلاشند مرجعیت را تضعیف کنند و میان مرجعیت و مردم جدایی بیندازند و خرافات را به جای مذهب به مردم قالب کنند؛ زیرا این مراجع هستند که در برابر خرافات می ایستند.

*مرجعیت؛ سنگری برای روزهای سخت

ایشان خاطر نشان کردند: نهاد مرجعیت سنگری برای روزهای سخت است و باید این سنگر را برای همیشه حفظ کرد و اسلام ناب را از این مسیر داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی ناهنجاری ها جامعه به ویژه بدحجابی، گفتند:  ما نباید در مسائل ارزشی کوتاه بیاییم، امام خمینی(ره) که هرگز در برابرارزش های اسلامی کوتاه نمی آمدند و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین دیدگاه را دارند و در سفر اخیرشان به شهر مقدس قم بر همین مساله پا فشاری کردند.

* بهانه دست کسی ندهیم

ایشان افزودند:  باید سعی کنیم بهانه دست کسی ندهیم؛ زیرا گاهی این بهانه های سبب اختلاف ها می شود.

این مرجع تقلید خاطر نشان کردند: گاهی برخی مسائل مستقیم و یا غیر مستقیم با مسائل سیاسی ارتباط دارند؛ اما همان مسائل که مستقیم در ارتباط نیستند، برخی اوقات به مسائل سیاسی تبدیل می شوند که مسائل فرهنگی از جمله این موضوعات به شمار می آیند.

*به بهانه های سیاسی از مسائل فرهنگی غافل نشویم

معظم له تاکید کردند: ما نباید از مسائل فرهنگی جامعه غافل شویم و به برخی بهانه های سیاسی از این مساله مهم کشوردوری کنیم.

ایشان اظهار داشتند: بدانید اگر جوانان از فرهنگ اصیل اسلامی فاصله بگیرند، پشت ما خالی می شود؛ زیرا همین جوانان بودند که با دعا و زیارت عاشوراها به میدان آمدند و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و در جنگ سی و سه روزه نیز این ماجرا دوباره تکرار شد و حزب الله لبنان بار دیگر این عقیده را به اثبات رساند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به توطئه های دشمنان، گفتند: همه می دانیم تشکیل حکومت اسلامی در دنیای مادی امروز حرکتی در مسیر خلاف جریان آب بوده است و خواهد بود؛ بنابراین همیشه باید منتظر مشکلات باشیم و اگر فکر کنیم روزی برسد که با هیج مشکلی روبرو نباشیم، انتظاری بی جا است.

ایشان افزودند: باید از نقشه های دشمن غافل نباشیم؛ زیرا دشمنان از تمام وسایل نظامی، تهدید، جنگ نرم و ... استفاده می کنند و مانند شیطان دام های متعدد را پهن می نمایند.

*مراقب باشیم در دام دشمن گرفتار نشویم

این مرجع تقلید یادآورشدند: ایجاد اختلاف ابزاری بسیار کهنه و سه هزار ساله است که فرعونیان ازآن بهره می گرفتند، امروز باید بسیار مراقب بود تا  در دام دشمنان گرفتار نشویم.

ایشان تصریح کردند: باید تمام کسانی که وفادار به نظام، حکومت و اسلام هستند گردهم بیایند و از اختلاف دوری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که امروز  وحدت در داخل و خارج کشور ضروری است و حتی  باید با کشورهای اسلامی متحد باشیم تا دشمن نتواند از این طریق به ما ضربه بزند.

* اختلافات به رسانه ها کشیده نشود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه یادآور شدند: متاسفانه گاهی در برخی رسانه ها مشاهده می شود دو فرد که با هم اختلاف دارند به یکدیگر همه نسبت ها را روانه می کنند؛ در حالی که این رفتار مخالف دیدگاه قرآنی است، قرآن می فرماید« اگر با هم دشمن هم باشید، عدالت را رعایت کنید و هر نسبتی را به یکدیگر ندهید».

معظم له یادآور شدند: امروز دشمن می خواهد  جنگ داخلی در میان کشورهای اسلامی راه بیاندازد؛ به گونه ای که در حال حاضر با بسیج کردن وهابی های سلفی، کاری کرده اند که این گروه تندرو به جان مسلمانان و شیعیان افتاده اند و هر روز در گوشه و کنار جهان شماری از مسلمانان به دست آنان کشته می شوند وحتی جنایات رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده شود!

*مسلمانان با منطق با یکدیگر سخن بگویند

ایشان ادامه دادند: به نظر می رسد دشمن از این طریق موفق شده است؛ بنابراین باید کاری کنیم که پرده ظلمت کنا رود و مسلمانان همدیگر را شناخته و با منطق با هم سخن بگویند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی اضافه کردند: من گاهی که می بینیم در خصوص رابطه ایران و مصر سخن گفته می شود، خیلی خوشحال می شوم؛ زیرا این دو کشور مهم اسلامی  اگر دست به دست هم دهند و در مسیراسلام گام بردارند، باعث پیروزی بسیار می شود و دیگر کشورها نیز ممکن است به آنها اقتدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha