جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر پیروی از دستورات شارع مقدس در بهره‌برداری از منابع طبیعی گفتند: این بهره‌وری‌ها نباید مشکلی را برای مردم ایجاد نماید.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور و جمعی از معلمان و مربیان تربیتی و پرورشی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به لزوم بهره‌برداری ضابطه مند از منابع طبیعی، اظهار داشتند: منابع طبیعی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار و در اسلام نیز به آن اشاره شده است.

ایشان با تاکید بر حفظ منابع طبیعی، ابراز داشتند: نگهداری این منابع باید به گونه‌ای باشد که مطابق دستورات شرع بوده و مشکلی را هم برای مردم ایجاد نکند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در نگهداری از منابع طبیعی باید از افراط و تفریط نیز اجتناب شود؛ چرا که این منابع نعمت‌های الهی بوده و باید برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

ایشان تصریح کردند: بهره‌برداری نادرست از منابع طبیعی و جنگل‌ها موجب می‌شود این سرمایه‌های خدادادی از بین برود و حق دیگران در برداشت آن ضایع شود.

* توصیه ای به معلمین

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تعلیم و تربیت و اهمیت آن در اسلام، با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ هویت اسلامی و دینی گفتند: معلمین باید به شغل‌ خود افتخار کنند و با تمام توان برای تربیت درست نسل جوان فعالیت نمایید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، یادآور شدند: دین مبین اسلام توجه بسیاری به مقوله تعلیم و تربیت دارد و ما نیز باید به اهتمام ویژه به این امر و جوانب مختلف آن توجه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha