چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: امروز ضرورت تخصصی شدن علوم بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز دراولین گردهمایی دانش آموختگان سطح 4 مرکز تخصصی کلام که در موسسه امام صادق‌(ع) قم برگزار شد، تمرکز زدایی را یکی از شیوه‌های مطرح مدیریتی در دنیا عنوان کرده و گفتند: لازم است شورای مدیریت به مساله تمرکز زدایی توجه بیشتری داشته باشد و تدابیری را به کار بگیرد که مراکز تخصصی به تمام معنی مستقل بوده و شورای مدیریت جنبه نظارتی بر آنها داشته باشد.

ایشان افزودند: بهتر است مراکز تخصصی خود، بر پایان نامه‌ها نظارت داشته باشند و دفاع از پایان‌نامه‌ها در خود مراکز تخصصی شکل بگیرد چرا که اساتید مراکز با موضوعات و دروس دانش‌آموختگان بیشتر اطلاع دارند و این مسأله موجب تقویت مراکز تخصصی می‌شود.

* هیأت‌های علمی در مراکز علمی تشکیل شود

معظم‌له ضمن تاکید بر چاپ پایان‌نامه‌ها اظهار داشتند: لازم است بودجه‌ای برای چاپ و پایان‌نامه‌ها تخصیص داده شود و با شکل‌گیری هیات‌های علمی در مراکز تخصصی حوزه و نظارت آنها پایان‌نامه‌ها بر اساس نیازها اولویت‌‌بندی شده و منتشر شوند.

رییس موسسه امام صادق‌(ع) ضمن انتقاد از به کارگیری افراد غیر متخصص در تدریس علوم دینی در مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها گفتند: مراکز عملی و دانشگاه‌ها از فارغ‌التحصیلان و متخصصین رشته‌های علمی حوزه بیشتر استفاده کنند ضمن آن که از افرادی که صلاحیت و تخصص کافی ندارند در تناسب علمی و تدریس نباید گمارده نشوند همچنین لازم است مراکز حوزوی نیز از کارشناسان مراکز تخصصی حوزه بهره کافی ببرند.

ایشان با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی کلام اظهار داشتند: مرکز تخصصی کلام اسلامی بنا به ضرورت تخصصی شدن علوم، 20 سال پیش همزمان با مراکز تخصصی تفسیر و تبلیغ تأسیس شد و امروز ثمرات فراوانی داشته و فارغ التحصیلان این مرکز در جاهای مختلف فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha