یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
کد خبر: 247043
۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰

«قرآن ساختار هدايت» نوشته شيخ نعيم قاسم، قائم مقام دبير كل حزب‌الله و «تنفر ازغرب؛ ريشه ها و راه هاي گذشتن از آن» نوشته جان زيگلر متفکر چپ گراي اتريشي از جمله کتابهای جدید منتشر شده در لبنان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پنجاهمین شماره بولتن خود به معرفی تازه های نشر در لبنان پرداخته است.

*قرآن ساختار هدايت

انتشارات " دار المحجه البيضاء " اثر تازه اي از شيخ نعيم قاسم، قائم مقام دبير كل حزب‌الله با عنوان " قرآن؛ ساختار هدايت " منتشر کرده است.

این کتاب داراي هشت فصل مي باشد و مولف در مقدمه خود چنين مي نويسد : این کتاب در حقيقت پرتوي از علوم در قرآن و بررسي ديدگاه آن بر انسان به عنوان محور هدايت او و چگونگي توجه به خرد و روان و پيکره او به گونه اي متوازن و با ساختار تربيتي متعالي است.

*تنفر ازغرب؛ ريشه ها و راه هاي گذشتن از آن

اين كتاب  اثر جان زيگلر دانشمند چپ گراي اتريشي است كه به يكي از خطرناك ترين مشكلات تمدن امروز جهان مي پردازد و آن راه برخورد شمال با جنوب است.

اين كتاب به سؤالاتي كه پيرامون بحران سرمايه داري و كشورهاي غربي مطرح است، پاسخ مي دهد و ناتواني نظام سرمايه داري در حل مشكلات بزرگ جهان معاصر را بيان مي كند.

نقطه اصلي كه جان زيگلربه آن اشاره مي كند عوامل تنفر  مردم جهان سوم در مقابل مردم و دولت هاي شمال سرمايه داري  و به خصوص  در مقابل آمريكا و هم پيمانان آن اظهار مي دارند مي‌باشد.

*اوباما و صلح غير ممكن

نويسنده اين كتاب سمير التنير پژوهشگر لبناني است كه در آن تلاش مي كند تا  سياست هاي باراك اوباما رييس جمهور امريكا در قبال خاورميانه و به خصوص كشمكش كشورهاي عربي و اسلامي با دولت يهود در فلسطين را روشن سازد.

اين كتاب به دو بخش تقسم شده و فصل هاي آن به مراحلي كه سياست امريكا در خاورميانه آن را طي كرده  و همچنين استراتژي برانگيختن جنگ ها و فتنه ها ضمن نظريه هاي هرج و مرج مي پردازد.

همچنین آثار دیگری چون چراغ ها و راه ها نوشته دكتر ناصيف نضّار، عمر خيام در ميان پژوهشگران عرب نوشته بهروز قربان زاده، چگونگي ساختار سازي قرآن کريم در قرن 21 نوشته  سيد وسام اسماعيل عاملي و روسيه ؛ تولدي دوباره نوشته  مروان اسکندر از دیگر تازه های نشر در لبنان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha