دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

مدیر انجمن اقتصاد حوزه خواستار تبیین جهاد اقتصادی برای مردم توسط حوزه‌‌های علمیه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی در گفتگو با خبر نگار مرکز خبر حوزه با اشاره به نام گذاری سال1390 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی گفت: هدف معظم له از این شعار در واقع هدایت کشور به سمت پیشرفت، توسعه  زندگی پاکیزه خود باوری، کار و تلاش مضاعف و رسیدن به جهش اقتصاد اسلامی است .

مدیر انجمن اقتصاد حوزه افزود: جهاد در واقع همان تثبیت همت و تلاش مضاعف, همراه با مجموعه ای از  ارزشهای اسلامی  در نگاه کلی و کلان اقتصادی و با رویکرد فعالانه در عرصه های مختلف را شامل می شود.

وی با اشاره به اقتصاد کلاسیک امروزی گفت : انسان اقتصادی کلاسیک دنبال مطلوبیت و لذت های مادی صرف است و با در نظر گرفتن منفعت شخصی و همراه نداشتن ارزشهای اسلامی به فراموشی سپرده می شود.

رئیس انجمن اقتصاد حوزه تصریح کرد : با نام جهاد، مردم با ارزشهای اسلامی و برداشت صحیح از فرامین الهی در پی کسب روزی حلال می روند و با جهد و کوشش خود در این مسیر عبادت خدا می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی گفت : مباحث اقتصادی منحصر به بخش دولتی و یاخصوصی نیست، در واقع  دولت با فراهم کردن زیر ساختها و نظارت صحیح بر بازار و جهت دهی اقتصادی کمک به بخش خصوصی می کند و در مقابل بخش خصوصی نیز با تنظیم و  بهینه کردن مصرف  و با دید نعمتهای الهی می تواند رشد اقتصادی را فراهم آورد .

*مردم جهاد اقتصادی را عبادت تلقی کنند

وی در خصوص رسالت حوزه های علمیه در تبین جهاداقتصادی در جامعه افزود: حوزه های علمیه و روحانیون باید طوری در جامعه مباحث اقتصادی را مطرح کنندکه مردم احساس  لذت کنند  و به آن به دید رنج و زحمت نگاه نکنند بلکه یک نوع عبادت تلقی کنند

رییس انجمن اقتصادی حوزه علمیه تصریح کرد: تربیت انسان اقتصادی، مجاهد، معتقد به مبدا و معاد بر عهده حوزه‌های علمیه است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha