چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مدیر موسسه دارالمعارف الشیعی، گفت: نیاز ضروری دین، فرهنگ و ارزش های اسلامی نیازمند است برای ادامه حیات خود، توجه همیشگی و البته عالمانه و محققانه به مکتب عاشورا و امام حسین(ع) است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت پیمان، صبح امروز در کنگره علمی حماسه حسینی که به همت مؤسسه دارالمعارف شیعی، در سالن همایش های مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: نیاز ضروری دین، فرهنگ و ارزش های اسلامی ما برای ادامه حیات خود، توجه همیشگی و البته عالمانه و محققانه به مکتب عاشورا و امام حسین(ع) است.

وی افزود: در طول تاریخ مشاهده می کنیم، روز به روز نیاز به توجه عمیق تر به حادثه  عاشورا و ابعاد مختلف حرکت امام حسین(ع) بیشتر شده است؛ البته این نیاز در عصر و زمان ما بسیار بیشتر شده است.

مدیر مؤسسه دارالمعارف الشیعی، گفت: به دلیل عظمت وصف ناپذیر حادثه عاشورا و نهضت امام حسین(ع)، هر چه درباره آن کار شود، کم کار شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی، خاطرنشان ساخت: این کنگره در دو نوبت صبح و عصر برگزار و در طول آن علاوه بر سخنرانی شخصیت های برجسته حوزه و دانشگاه، 8مقاله علمی توسط محققان ارائه می شود.

*رونمایی از «عنصر شجاعت»

پیمان در پایان با بیان این که در این مراسم از مجموعه 8جلدی «عنصر شجاعت» که از آثار علمی مرحوم آیت الله حاج میرزا خلیل کوه کمره ای است، رونمایی می شود، گفت: بررسی آثار ارزشمند عالمان شیعی تا کنون و آن طور که باید و شاید محقق نشده است، اما با تلاش های شبانه روزی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، کتاب "عنصر شجاعت هفتاد  دو تن و یک تن" مرحوم آیت الله میرزا علی کمره ای که یکی از کم نظیرترین موسوعه های تحلیلی تاریخی و توصیفی پیرامون چیستی و چرایی و اهداف و فلسفه قیام عاشورا و نتایج و آثار آن است، احیا و عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha