یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان مقابله با منکر بدحجابی در جامعه را تکلیف و وظیفه شرعی همگان توصیف کرد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: باید توجه داشت که جلوگیری از اشاعه چنین منکری در یک جامعه اسلامی، تنها وظیفه نیروی انتظامی و روحانیت نیست بلکه همگان موظفند با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به مقابله با معضل بدحجابی بپردازند.

وی همچنین بر لزوم تبیین مناسب ارزش الهی عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: کار فرهنگی اگر چه دشواری های خاص خود را دارد و در عین حال دیر هم به نتیجه می رسد، اما تاثیر آن عمیق و بسیار اثرگذار است.

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به این که به تدریج و با گرم تر شدن هوا، شاهد بروز مظاهر بیشتری از بدحجابی در جامعه هستیم، خاطر نشان کرد: وقتی همه مردم جامعه نسبت به چنین معضلی حساسیت لازم را داشته باشند و به بانوان بدحجاب تذکر دهند، همین امر به معروف ها باعث می شود تا حدودی جلوی موج بدحجابی در کشور گرفته شود.

وی اضافه کرد: در وهله نخست باید لسانی به بانوان بدحجاب تذکر داد البته برخورد انتظامی و قضایی در شرایط خاص نیز باید به عنوان یک گزینه مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی یادآور شد: یکی دیگر از کارهایی که می شود در سطح شهرها به ویژه مناطق شلوغ که محل جولان افراد بدحجاب است، انجام داد، پوسترها ، بنرها و پلاکاردهایی در زمینه تبیین فرهنگ حجاب و فلسفه اسلامی  در مرعی و منظر عموم نصب کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha