شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مرکز حقوق بشر بحرین از دانشجویان بحرینی که مورد تعرض یا نقض حقوق اساسی خود قرار گرفته اند خواست به منظور تشکیل پرونده‌ای برای ارجاع به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با این مرکز در ارتباط باشند.

به گزارش سرویس بین الملل  مرکزخبر حوزه، مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای تصریح کرد: مرکز حقوق بشر بحرین تصمیم دارد پرونده‌ای در خصوص نقض حقوق دانشجویان و در راستای حقوق آموزشی مشخص شده از طرف کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تشکیل دهد.

این پرونده بر اساس ارسال نقض ساده‌ترین و اولی ترین حقوق آموزشی تشکیل می گردد.

مرکز حقوق بشر بحرین از دانشجویان بحرین خواست ادعاهای خود را در قالب نامه‌ای به این مرکز ارائه دهند. همچنین این مرکز ابراز داشت:تمامی محتویات نامه و بیانیه‌ها به صورت محرمانه در اختیار گزارشگر ویژه پرونده در کمیساریای عالی حقوق بشر قرار می‌گیرد.

خاطر نشان می شود با شکل گیری انقلاب مردمی در بحرین،حکومت آل خلیفه با قشرهای مختلف از جمله دانشجویان برخوردهای غیر قانونی و غیر انسانی داشت که از جملۀ آنها محروم ساختن دانشجویان از حقوق اولیه آموزشی آنها بود.

پزشکان و معلمان نیز از دیگر اقشاری بودند که به شکل ناجوانمردانه ای با آنها برخورد شد و بسیاری از پزشکان تنها به جرم طبابت حادثه دیدگان ، بازداشت شده و شکنجه های سختی را متحمل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha