یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
کد خبر: 251538
۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

جدیدترین آثار منشتر شده در جهان عرب به ویژه لبنان همراه با معرفی اجمالی آثار،در قالب بولتن منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، رایزنی فرهنگی ایران در بیروت با انتشار این بولتن و قرار دادن آن در فضای مجازی(http://beirut.icro.ir/ ) ، امکان آشنایی اندیشمندان و محققان با تازه های نشر عربی را فراهم آورده است.

در آخرین شماره از این بولتن که اخیرا منتشر شده است ، کتاب هایی چون "جنگ رواني اسراييل، واقعيت ها و خيال پردازي ها"، "جامعه شناسي ارتباط، ديدگاه اخلاقي رسانه"، "زندگاني پيامبر" و "آينده از آن ماست" معرفی شده است.

* سرگذشت مقاومت  جنوب لبنان در قالب رمان

عین الشلال (چشم آبشار) ، عنوان رمانی است که روایتی از دوران اشغال لبنان است و در این بولتن معرفی شده است.

این رمان توسط ابراهيم فضل الله نويسنده لبناني به رشته تحریر درآمده و از سوی انتشارات دار الفارابي  در بيروت به چاپ رسیده است؛در اين كتاب از سرگذشت مقاومت در جنوب لبنان سخن گفته و بيان مي كند كه چگونه ايمان رزمندگان مقاومت و حاميان آن، نيروهاي رژيم صهيونيستي را شكست داده است.

اين رمان يك  تجربه انساني و غني را منعكس مي كند كه  از اولين درگيري در شنزارهاي ساحلي منطقه اوزاعي و مثلث خلده در سال 1982ميلادي خبر مي دهد آنجائيكه علامت هاي اوليه جنگ آزاد سازي كه با عقب نشيني رژيم صهيونيستي از بيشتر اراضي لبنان در سال 2000ملادي همراه بوده ظاهر شده بود.

چشم آبشار شامل حوادث واقعي و خيالي است كه نويسنده  سعي نموده تا آن را با روش داستاني جذاب به ما انتقال دهد و اهميت عامل ايمان ديني در تقويت افكار رزمندگان و سوق دادن آنها براي مبارزه با وحشي گري هاي رژيم صهيونيستي را براي ما روشن نمايد. 

* بررسی استراتژی میشل عون در حمایت از مقاومت

"آينده از آن ماست ، اگر... " یکی دیگر از عناوینی است که در این بولتن به چشم می خورد.در این کتاب به استراتژي  ژنرال ميشل عون   رييس حزب آزاد ملي از احزاب مسیحی لبنان در حمایت از مقاومت اشاره شده است.

نويسندۀ این کتاب ،  تجربه  مبارزه خود را روايت مي كند و شروط مبارزه در آينده كه روند اصلاح در مقدمه قيام جديد مردم لبنان و ساير كشورهاي عربي قرار دارد را توصيف مي كند.

* حکومت اسلامی بر پایه چیست؟

از دیگر کتاب های معرفی شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت ، کتاب "حكومت اسلامي بر پايه چيست؟" می باشد؛این کتاب توسط دكتر عبد الوهاب افندي انديشمند سوداني و استاد در مركز پژوهش هاي اسلامي و دموكراسي دانشگاه منچستر تالیف شده است.

اين كتاب به بسياري از سؤالات پيرامون  انديشه حكومت اسلامي در عصر بعد از مدرنيسم و امكان برپايي آن در ميان جريان هاي ليبراليسم جديد وجهاني سازي ، حمله كوبنده عليه اسلام و مسلمانان از طرف غرب در تمامي زمينه هاي سياسي، امنيتي،فرهنگي و اقتصادي، پاسخ مي دهد.

نويسنده با شور و هيجان خاصي در اين كتاب مسأله  هماهنگ سازي دموكراسي ليبرالسيم با ارزش هاي اسلامي و تبديل آن به يك نمونه دموكراسي كه در عصر كنوني ما قابليت اجرايي دارد را مطرح مي كند و معتقد است كه ارزش اساسي نظام سياسي و اسلامي، آزادي است و نظريه جديد خود را بر پايه آن بنا مي نهد.

* بررسی ماهیت و اهداف جنگ روانی رژیم صهیونیستی

معرفی کتاب "جنگ رواني اسراييل ، واقعيت ها و خيال پردازي ها" ، بخش دیگری از این بولتن را به خود اختصاص داده است.این کتاب اخيرا از سوی مركز باحث للدراسات الفلسطينية و الاستراتيجية به چاپ رسیده است و جزء مجموعه اسناد انتشارات "مركز باحث" كه به مسأله فلسطين و مبارزه با نقشه هاي رژيم صهيونيستي توجه دارد قرار مي گيرد.

اين كتاب به ماهيت و اهداف و روش هاي جنگ رواني كه رژيم صهيونيستي آن را عليه مردم و كشورهاي منطقه كه مخالف اشغالگري و اقدامات اين رژيم هستند مي پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha