سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 251851
۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

سیره و خط امام خمینی‌(ره) در کلام رهبر معظم انقلاب در قالب کتابی تحت عنوان «راه‌نما» از سوی دفتر پژوهش موسسه فرهنگی هنری خراسان چاپ و در دسترس عمو.م قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبرحوزه، در قسمتی از این نوشتار، به نقل از مقام‌معظم‌رهبری می‌خوانیم: شخصیت عظیم امام راحل، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین‌(ع) با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود، او ودیعه خدا در دست ما، حجت خدا بر ما و نشانه عظمت الهی بود وقتی انسان او را می‌دید، عظمت بزرگان دین را باور می‌کرد ما نمی‌توانیم عظمت پیامبر‌(ص)، امیرالمومنین‌(ع)، سیدالشهداء‌(ع)، امام صادق‌(ع) و بقیه اولیاء را حتی درست تصور کنیم.

اما وقتی انسان می‌دید شخصیتی با عظمت امام عزیزمان با آن همه ابعاد گوناگون چگونه در برابر آن خورشید‌های فروزان آسمان ولایت، اظهار کوچکی و تواضع و خاک‌ساری می‌کند و خودش را در مقابل آنها ذره‌ای به حساب می‌آورد، آن وقت انسان می‌فهمید که پیامبران و اولیای معصومین‌(ع) چقدر بزرگ بودند.

فصل‌های مختلف این کتاب شامل: «قطب‌نما، امام خمینی‌(ره) شاخص حرکت انقلاب اسلامی»، «امام و امت، جایگاه و اهمیت مردم در سیره وتفکر امام‌(ره)»، «اشک و پولاد، سلوک، معنویت و حالات عرفانی روح خدا»، «قیام لله، مکتب فکری و مشی سیاسی امام خمینی‌(ره)»، «بازگشت به اصل، کارهای بزرگی که کرد و آرزوهای بزرگی که داشت»، «اسوه حسنه مروری بر خاطرات و خصوصیات پندآموز امام‌» و «سرانگشت اشاره، وصیت‌نامه امام، منشور هدایت انقلاب اسلامی» می‌باشد.

*مثل طلبه‌ها بحث کنید

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: امام یک وقت خطاب به مجلس می‌فرمودند که مثل مباحثه طلبه‌ها با هم بحث کنید، طلبه‌ها در مقام بحث گاهی با همدیگر تندی و خشونت می‌کنند و به هم بد می‌گویند: اگر کسی از بیرون نگاه کند، خیال می‌کند که کدورت بین این‌ها، تا آخر عمر، تمام شدنی نیست مباحثه که تمام شد همه چیز تمام می‌شود می‌نشینند با همدیگر چای می‌خورند، صحبت می‌کنند و با هم به مسافرت و گردش می‌روند امام به مجلس می‌فرمود: که با هم این طور بحث کنید و نگذارید اختلاف شما از هر جناحی که هستید به حدی برسد که دشمن خوشحال بشود.

کتاب سیره و خط امام خمینی‌(ره) در کلام رهبر معظم انقلاب «راه‌نما» در 120 صفحه در قطع پالتویی، به کوشش مهدی صانعی، از سوی دفتر پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری خراسان (روزنامه خراسان) به چاپ رسیده است.

علاقمندان می‌توانند جهت اطلاع از نحوه توزیع کتاب به نشانی: مشهد، بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، نبش کوچه صادقی20، ساختمان شماره 2، روزنامه خراسان، دفتر پژوهش مراجعه و یا با تلفن 7634000-0511 تماس بگیرند، همچنین پایگاه اینترنتی www.rkhi.ir در دسترس علاقمندان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha