پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

حوزه‌های علمیه خواهران پايگاه‌هاي فعال و نهادينه شده فرهنگي هستند که در راستاي توليد فرهنگ و نیز در مقابله با تهاجم فرهنگي نرم دشمنان فعاليت مي‌کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهيميان معاون شهرستان‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران در گردهمایی‌ هیأت امنا و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران یزد با اشاره به جنگ نرم دشمن عليه جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي يک تهاجم همه‌جانبه طبق مقتضيات زمان عليه نظام برنامه‌ريزي کرده‌اند.

وي افزود: امروز به برکت جمهوري اسلامي ايران دو ابزار قدرتمند حوزه‌هاي علميه برادارن و خواهران که يکي تقويت شده و ديگري به مدت 15 سال است که فعاليت مي‌کند در برابر تهاجمات دشمن ايستادگي مي‌کنند.

معاون شهرستان‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به فعاليت گسترده و رو به رشد حوزه‌هاي علميه خواهران اظهار داشت: امروز تنها براي خواهران طلبه حدود 300 مدرسه علميه در سطح دو و سه در سراسر کشور تاسيس و فعاليت مي‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهيميان با اشاره به فارغ‌التحصيلان حوزه‌هاي علميه خواهران تصريح کرد: طلاب هنگامي که از مدارس علميه فارغ‌التحصيل مي‌شوند بايد تجربه‌هاي فرهنگي خود را به عنوان يک کارشناس به جامعه انتقال دهند.

وي افزود: آن چه مي‌تواند از فارغ‌التحصيلان حوزه به عنوان يک ابزار فعال، موثر و تاثير گذار در اجتماع بسازد هیأت امناء مدرسه است.

معاون شهرستان‌هاي حوزه‌هاي علميه خواهران در ادامه به نقش هيأت امنای مدارس علميه اشاره کرد و ابراز نمود: هیأت ‌امنا در هر مدرسه‌ای قوه متفکر و قوه مدارس علميه هستند که از نظر آموزشي، فکري و فرهنگي مدرسه را هدايت مي‌کنند.

وي يکي از وظايف حوزه‌هاي علميه را تربيت نيروي انساني براي دستگاه‌هاي مختلف کشور برشمرد و خاطرنشان ساخت: تربيت نيروي انساني براي دستگاه‌هاي مختلف کشور با قوت در حال اجرا است، به گونه‌اي که حوزه‌هاي علميه داراي نيروهاي توانمند و مقبولي براي مدارس آموزش و پرورش هستند که اين امر موجب خرسندي است.

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام محمد قدرتي مسئول اداره هيأت امناء و مؤسسين حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به نقش هیأت‌هاي امنا در مدارس علميه تصريح کرد: هئيت‌هاي امنا جمع موثر و تاثير‌‌گذاري در رشد و پيشرفت مدارس علميه هستند.

بر اساس گزارش حوزه‌های خواهران وي با اشاره به برقراري تفکر جمعي در هئيت‌هاي امناي مدارس علميه خواهران اظهار داشت: خداوند خرد جمعي را بر خرد فردي برتر مي‌داند و در جمع تکامل افکار انسان بيشتر نمايان مي‌شود.

مسئول اداره هيأت امناء و مؤسسين حوزه‌هاي علميه خواهران به وظايف رئيس هئيت امنا اشاره کرد و خاطر‌نشان ساخت: رئيس هئيت امنا بايد هر چند ماه يک بار براي رسيدگي با امور جاري مدارس، رفع مشکلات و برنامه‌ريزي براي آينده تشکيل جلسه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha