یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

راهپیمایی و حرکت مردم در روز قدس، یک نگاه تهاجمی قوی و جهانی را برای امت اسلامی شکل می­دهد که صهیونیست­ها را وادار به حالت تدافعی می‌کند و مسیر آینده را به نفع جامعه اسلامی رقم خواهد زد.

حجت­الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به این­که روز قدس از افتخارات مهم جهان اسلام است که بنیانگذار آن امام خمینی(ره) بودند، اظهار داشت: نام­گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، یکی از پیشنهادات تاریخی امام (ره) بود که هر چه به پیش می­رویم، ابعاد تازگی و تاریخی آن مضاعف‌تر می­شود.

*آینده به نفع جوامع اسلامی است

وی یکی از ابعاد مهم و محوری روز قدس را حالت تدافعی صهیونیست­ها عنوان کرده و ابراز داشت: راهپیمایی و حرکت مردم در روز قدس، یک نگاه تهاجمی قوی و جهانی را برای امت اسلامی شکل می­دهد که صهیونیست­ها را وادار به حالت تدافعی می‌کند و مسیر آینده را به نفع جامعه اسلامی رقم خواهد زد.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به دیگر ثمرات شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، تصریح کرد: ایجاد وحدت، طرح دیدگاه در دنیای امروز و ایجاد صدایی نیرومند برای جامعه اسلامی، از دیگر ثمرات شرکت در این راهپیمایی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: ضرورت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بر کسی پوشیده نیست و هر مسلمانی باید احساس وظیفه در قبال مظلومان فلسطین را در خود تقویت کند.

محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه در پاسخ به این سوال که سقوط برخی از دیکتاتورها چه پیام‌هایی را برای سران رژیم صهیونیستی و حامیان آن دارد؟، گفت: در نگاه نخست، رژیم اشغالگر قدس سقوط این دیکتاتورها و اهمیتی که این سقوط در نزد جهان اسلام دارد را درک نمی­کرد و آن را أمر قابل کنترلی برای خود می­دانست؛ اما با توجه به این­که ملت­ها به صحنه آمده­ و وجدان آنها بیدار شده است، امروز خوف و وحشت زیادی صهیونیست­ها را فراگرفته و فضا را برای آنها تنگ‌تر کرده است.

حجت­الاسلام والمسلمین مبلغی با تأکید بر وحدت جوامع اسلامی، ادامه داد: خوف و وحشت اسرائیل در صورتی تداوم پیدا می­کند که کشورهای اسلامی به میانگینی از مطالبات جهان اسلام در زمینه­های گوناگون دست یابند و آن را با یک صدای واحد ارائه کنند.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: مواجه با این حوادث، هوشمندی و هوشیاری کاملی را می­طلبد تا بتوانیم یک فرآیند جمعی میان جامعه اسلامی ایجاد کنیم تا هم احترام، عزت و استقلال کشورها و ملت­ها حفظ شود و هم احساس کنند که دریک فرآیند بزرگ جامعه اسلامی با مطالباتی که میانگین آن مورد توافق قرار می­گیرد، آن را دنبال می­کنند.

*دستاورد‌ شرکت مردم ایران در راهپیمایی

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور مردم شریف ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز داشت: شرکت مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس مورد توجه جوامع اسلامی و غیر اسلامی است و این حضور در تحکیم و تقویت موج اسلامی و بیداری­های کشورهای منطقه مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha