یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

ساختمان مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمود محمودی در آیین افتتاح ساختمان مدرسه علمیه خواهران کنگان که اولین مدرسه علمیه خواهران در این شهر به شمار می‌رود، اظهار داشت: دشمنان در چند سال گذشته در راستای کم رنگ کردن معنویت در جامعه تلاش بسیار زیادی از خود نشان داده‌اند و باید برای تقویت معنویت در جامعه بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگ دینی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و بدون تردید با توسعه مراکز دینی، شاهد پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های مذهبی نیز خواهیم بود.

امام جمعه کنگان با اشاره به وعده استاندار بوشهر در زمینه کمک به حوزه علمیه کنگان، خاطرنشان کرد: وعده کمک 700 میلیون تومانی استاندار بوشهر برای احداث حوزه‌های علمیه در کنگان در سفر سال گذشته وی به این شهرستان تاکنون عملی نشده است که انتظار می‌رود این مهم هرچه زودتر اجرایی شود.

محمودی با اشاره به روند احداث ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان تصریح کرد: مدیران حوزه علمیه قم و بوشهر و شهرداری و شورای اسلامی کنگان در کمک به احداث حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهر تلاش بسیار خوبی داشته‌اند که شایسته تقدیر است.

وی از رفع مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه علمیه کنگان خبر داد و افزود: این مهم از اساسی‌ترین برنامه‌های دفتر امام جمعه کنگان است.

محمودی افزود:‌ با افتتاح ساختمان حوزه علمیه خواهران، انتظار می‌رود حوزه علمیه برادران نیز از وضعیت اجاره‌نشینی خارج و ساختمان این حوزه نیز احداث شود.

امام جمعه کنگان یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 80 طلبه خواهر، استاد و کادر اداری در مدرسه علیمه فاطمه الزهرا(س) کنگان مشغول تعلیم و تربیت هستند.

محمودی اضافه کرد: تا قبل از سال تحصیلی جدید بیش از 70 نفر در مقطع سطح 2 حوزه (کارشناسی) از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عباس تبرکی، فرماندار کنگان نیز در این آیین اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده است، چرا که اعتقاد داریم حوزه‌های علمیه، اصل و اساس یک شهر، استان و کشور هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، وی گفت:‌ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این موقعیت حساس، حوزه علمیه خواهران باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

تبرکی اضافه کرد: باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای گسترش فضای معنوی در جامعه اهتمام ورزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha