چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

دومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی با مشخص شدن مقالات برتر و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده، به کار خود پایان داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این همایش حجج‌ اسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه و آقای محمدحسین استادآقا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین80 مقاله علمی در حوزه های مختلف کلامی و روایی منطبق با موضوع همایش به دبیرخانه، ارسال شد که پس از بررسی آثار توسط هیأت داوران، 8 مقاله به عنوان آثار برتر شناخته شد و صاحبان این آثار جوایز خود را دریافت کردند.

بر پایه این گزارش دکتر حامدپور رستمی با مقاله « تحلیل راهبردی از امامت در دکترین امام رضا(ع)»، حجت الاسلام موسی جوانشیر با مقاله «سیره رضوی در تبیین معارف مهدوی» و علی رضا دانشیا با مقاله « امام رضا(ع) و تبیین جایگاه و ویژگی های امامت در قرآن کریم» حائر رتبه اول شدند.

محمد جانی پور با مقاله « جایگاه امامت در اندیشه امام رضا(ع)»، زهرا اختیاری با مقاله «تعامل امام رضا(ع) با فرقه زیدیه و حجت الاسلام اکبر سعادتی با مقاله «راهکار تبلیغ موثر مهدوی در آستان قدس رضوی» نفراتی بودند که در جایگاه دوم قرار گرفتند.

حجت الاسلام خدامراد سلیمیان با مقاله « بررسی خانواده حدیثی شعر دعبل در محضر امام رضا(ع)» و خانم ها فاطمه سادات آقا محمد قاری و گلی حجت فرد با مقاله «روش برخورد امام با فرقه های انحرافی» عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است، دومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) و با حضور فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha