شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

برای مقابله با فتنه‌ها باید تاریخ اهل بیت (ع) را مطالعه کنیم؛ چون آنها با فتنه‌ها مقابله کرده‌اند و ما هم می‌بایست با استفاده از سیره این بزرگواران، چشم فتنه‌ها را کور کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به نهضت‌های به وجود آمده در طول تاریخ اسلام، گفتند: هر یک از ائمه(ع) به تناسب زمان خود نهضتی به وجود آوردند، از آن جمله امام صادق (ع) بودند که نهضت فرهنگی به وجود آوردند.

ایشان، دهه کرامت را مورد توجه قرار داده و به سفر امام رضا (ع) به ایران اشاره کرده و افزودند: پیامبر اسلام (ص) درباره امام هشتم فرموده‌اند «پاره تن من در سرزمین خراسان به خاک سپرده می‌شود که هر مومنی او را زیارت کند خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند و آتش جهنم را بر بدنش حرام می‌نماید و اگر گناهی داشته باشد او را آمرزد».

معظم له با بیان این که سفر امام رضا (ع) از مدینه به خراسان را طوری ترتیب دادند که سر راه آن حضرت شیعیان نباشد، اظهار داشتند: آن حضرت وقتی به نیشابور رسیدند 120 هزار شیعه قلم به دست سخنان ایشان را یادداشت کردند.

این مرجع تقلید به حدیث سلسلة‌الذهب اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: امام رضا (ع) در این حدیث نتیجه توحید را در پیروی از اهل‌بیت (ع) بیان کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به ارتباط بیداری‌های اسلامی با انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفتند: نهضت امام خمینی (ره) الهام‌گرفته از نهضت سیدالشهداء (ع) بود و امروز بیداری‌های اسلامی الهام گرفته‌ از انقلاب اسلامی ایران است.

ایشان تصریح کردند: سیدالشهداء راه را برای ما روشن کردند؛ به طوری که جهادی که امروز برقرار است، الگوگرفته از کربلا است.

معظم‌له در پایان یادآور شدند: برای مقابله با فتنه‌ها باید تاریخ اهل بیت (ع) را مطالعه کنیم؛ چون آنها با فتنه‌ها مقابله کرده‌اند و ما هم می‌بایست با استفاده از سیره این بزرگواران، چشم فتنه‌ها را کور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha