یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

در طول زندگی کوتاهش، همواره دغدغه ترویج اخلاق اسلامی را داشت؛ این دغدغه تا پایان عمر او را رها نکرد ...

حوزه‌نیوز: در طول زندگی کوتاهش، همواره دغدغه ترویج اخلاق اسلامی را داشت؛ این دغدغه تا پایان عمر او را رها نکرد، کما این که در بخشی از وصیت نامه ماندگار خویش تاکید کرد:« از گناهان دوري کنيد و سعي کنيد اخلاق اسلامي را حفظ کنيد. غيبت، تهمت،کم کاري و خود پسندي را رها کنيد».

هنرستان را رها کرد و به حوزه آمد

طلبه شهيد جواد فرهنگي  در سومین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد سال 42 یعنی در سال 1345 در خانواده‌اي متدين و مذهبي در شهر تهران متولد شد. تحصيلات ابتدايي و راهنمايي خود را با موفقيت سپري کرد و همراه خانواده به شهرستان کرج نقل مکان کرد و در هنرستان جوادآباد شهرستان کرج مشغول به تحصيل شد. لیکن به دليل نيل به هدف اصلي يعني کسب علوم و معارف اسلام ناب محمدي(ص) هنرستان را رها کرد و در حوزه علميه شهر کرج مشغول تحصيل شد.

در خدمت آرمان های انقلاب

در دوران شکوفايي انقلاب اسلامي در توزيع و تکثير اعلاميه‌ها و نوارهاي سخنراني امام خميني(ره) و همچنين حضور در راهپيمائيها و تظاهرات و تسخير پادگانها و مراکز حساس حکومت ستمشاهي، فعالانه شرکت کرد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني(ره) عضو بسيج مستضعفان شد و در سنگر بسيج به فعاليت‌هاي سياسي

اجتماعي پرداخت و با تشکيل کلاسهاي آموزشي قرآن و احکام، در جذب جوانان همت گماشت.

سومین سال تحصيل در حوزه بود که ازدواج کرد و مجددا از حوزه علميه تهران به حوزه علميه کرج منتقل شد.

اجازه غیبت و تهمت کردن را نمی داد

اقامه نماز اول وقت، برايش بسيار مهم بود و هيچگاه در جمع اجازه نمي‌داد کسي غيبت کند و يا تهمتي به کسي زده شود و مقيد بود که خود و ديگران به اخلاق اسلامي آراسته باشند. با آغاز حملات نظامي عراق به ميهن اسلامي در سه مرحله متناوب در جبهه‌ها ي جنگ نور عليه تاريکي، همرزم ديگر سلحشوران بود و در آخرين مرحله از حضورش در پنجم اسفند ماه سال 1346 در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به فيض عظماي شهادت نايل آمد و پيکر مطهرش در گلزار شهداي امامزاده محمد کرج آرام گرفت.

دست از امام (ره) و روحانیت مبارز برندارید

در فرازي از وصيتنامه این شهيد والامقام آمده است؛

«هيچوقت امام خميني بت شکن و روحانيت مبارز را فراموش نکنيد. شما را به نماز سفارش مي‌کنم و عرض مي‌کنم، هيچوقت از قرآن، نهج البلاغه و ديگر کتابهاي ديني و سياسي جدا نشويد، از گناهان دوري کنيد و سعي کنيد اخلاق اسلامي را حفظ کنيد. غيبت، تهمت،کم کاري و خود پسندي را رها کنيد. خدا را فراموش نکنيد.بر کفر حمله ور شويد و نفاق را سرکوب کنيد و به ياري حق بشتابيد. به علم و ايمان اهميت به سزايي دهيد. بايد همه مردم در پيشبرد انقلاب کوشا باشند، محصل با درسش، کارگر با کارش،پيشه ور با عدلش،کشاورز با کشتش و بالاخره عالم با علم همراه با عملش.«

روحش شاد و راهش پررهروباد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha