دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 258673
۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰

معاون مدرسه علمیه امام باقر(ع) دامغان یکی از راه‌های توانمند سازی علمی طلاب را استفاده از آنان برای تدریس در مقاطع تحصیلی پایین تر عنوان کرد.

حجت الاسلام رستمیان در گفت و گو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، بنای مدرسه علمیه امام باقر(ع) دامغان را از جمله بناهای قدیمی و تاریخی این شهر ذکر کرد و گفت: این مدرسه در سال 1218 قمری و به نام بانی اولیه آن مرحوم مطلب خان تاسیس شده است؛ این بنا با اقدامات به عمل آمده در راستای تفکیک مدیریت مدرسه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) اظهارداشت: امسال 9 پایه تحصیلی در این مدرسه تدریس می‌شود و سال آینده پایه دهم نیز ارایه خواهد شد، ولی متاسفانه به دلیل نواقصی که در نظام آموزش حوزه و کتاب‌های آموزشی و نیز عدم تطابق سطح تحصیلات، مهارت‌ها و تخصص‌های طلاب وجود داشت، تصمیم به انجام تفکیک کلاس‌ها در 2 بخش سیکل و دیپلم از 2 سال پیش گرفته شد.

وی ضمن تمجید از اساتید با تجربه گفت: یکی از برنامه‌های موفق ما در زمینه افزایش توانمندی طلاب، به کارگیری طلاب جهت تدریس در مقاطع پایین تر زیر نظر اساتید مجرب و مهذب می‌باشد؛ خوشبختانه در حوزه علمیه دامغان 15 استاد باتجربه در مدارس سه گانه این شهر به تدریس می‌پردازند.

حجت الاسلام رستمیان گفت: یکی از تاثیرات مهم حوزه علمیه دامغان در بعد فرهنگی و اجتماعی رسیدگی و رفع مشکل امام جماعت مساجد بوده که این مهم، با زحمات مدیریت و مسئول مدرسه از طریق به کارگیری طلاب در مقاطع بالا به تحقق پیوست.

وی گفت: تعداد طلاب محصل و شاغل در سطح شهر بالغ بر 300 نفر می‌باشند که از این تعداد 60 نفر در مساجد و حسینیه‌ها و مابقی در ادارات و مدارس شهر مشغول فعالیت هستند.

معاون مدرسه علمیه امام باقر(ع) دامغان حضور و استقرار طلاب در مناطق محروم و کم جمعیت را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: متأسفانه با وجود این نیروها هنوز در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حجت الاسلام رستمیان یادآور شد: لزوم استقرار طلاب نباید منوط به جمعیت آنجا باشد؛ در این رابطه نباید کار تبلیغی را نسبت به جمعیت یک منطقه اجرا کنیم، بلکه بایستی در مناطق کم جمعیت نیز یک روحانی مبلغ داشته باشیم .

وی با اشاره به خاطره ای از شهید صدر در لبنان گفت: آن شهید بزرگوار در زمان اقامت خود در لبنان در روستایی مسلمان نشین زندگی می‌کرد که در آن روستا تنها یک خانواده مسیحی سکونت داشت در این روستا یک کلیسا تنها به جهت تبلیغ مسیحیت و حضور این خانواده مسیحی دایر بود و این کلیسا مبلغ خود را با هدف حفظ و تثبیت دین آن خانواده برای آنان می‌فرستاد.

حجت الاسلام رستمیان در ادامه تصریح کرد: حضور یک مبلغ مسیحی در آن روستا به خاطر اینکه تنها یک خانواده مسیحی در آنجا سکونت دارد، مد نظر قرار داده نشده است. بلکه محور اشاعه دین است که متاسفانه این تفکر در بخش تبلیغی و فرهنگی ما هنوز ساری و جاری نیست؛ یعنی اگر ما بخواهیم یک روحانی مبلغ را به یکی از این مناطق بفرستیم با احتساب عدد و رقم‌های جمعیتی به دنبال این کار هستیم، یعنی می‌گوییم حتما این روستا باید بین 500 تا 1000 نفر جمعیت داشته باشد تا یک روحانی به آنجا اعزام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha