یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

احداث قطب آموزشی تفریحی حوزه علمیه در طالقان، افتتاح مرکز تخصصی شیعه‌شناسی بازدید از حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام هشتگرد و نشست با ائمه جمعه استان البرز و استاندار از برنامه‌های سفر دوروزه آیت‌الله مقتدایی به استان البرز بود.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت الله مقتدایی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مدارس علمیه استان البرز به این دیار سفر کرده بود، صبح روز عید غدیر با حضور در حوزه علمیه امام صادق (ع) کرج مرکز شیعه شناسی این استان را افتتاح کرد.

این مرکز عملی- تخصصی با نظر و نظارت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه شیعه شناسی در این استان آغاز به کار کرده و هم‌اکنون 40 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.

تأگید بر حضور شیعه‌شناسان در اقصی‌نقاط جهان

آیت‌الله مقتدایی در آیین افتتاح رسمی مرکز شیعه ‌شناسی استان البرز و با اشاره به سخنان حجت الاسلام جبرئیلی مدیر این مرکز مبنی بر تربیت ده استاد تخصصی در اولین دوره فعالیت مرکز تصریح کرد: بهتر است این تعداد به بیست نفر برسد؛ چرا که نیاز امروز ما به اساتید متخصص در مقوله شیعه شناسی، اساسی است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مراکز حوزوی و اسلامی در اروپا اظهارداشت: در بازدیدی که از آلمان داشتیم برخی مقامات دانشگاهی این کشور اعلام کردند حاضرند، یک کرسی شیعه‌شناسی در بهترین دانشگاه فرانکفورت به ما تحویل دهند، مشروط به این که استاد متخصص آن توسط ما اعزام شود؛ بنابراین ما نیاز داریم اساتید شیعه شناس با فراگیری زبان‌های مختلف درکشورهای دیگر این مبحث گسترده و عمیق را تدریس کنند.

تفویض اختیار به حوزه‌های علمیه استانی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سفر به استان البرز طی، بازدیدی که از حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان هشتگرد داشت در راستای تفویض برخی اختیارات به مدیریت‌های استانی که سیستم جدید مدیریتی حوزه‌هاست، مجوز و اختیار برگزاری امتحانات در بخش های آموزشی و تعیین مدارج علمی را به شورای مدیریت استان البرز واگذار نمود.

آیت‌الله مقتدایی هم‌چنین با حضور در شهر طالقان در جمع مسئولین این شهر به بررسی، بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و حوزوی در این منطقه پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با توجه به درخواست مردم و مسئولین طالقان مبنی در ساخت حوزه علمیه در این شهر، مجوز احداث مدرسه علمیه این شهر را در زمینی به مساحت ده‌هزار متر مربع صادر نمود.

گفتنی است، شش هزار متر مربع از زمین این پروژه فرهنگی توسط یکی از خیرین شهر واگذار شده و فرمانداری و شورای شهر طالقان نیز تعهد خرید 4هزار متر زمین دیگر را نموده‌اند، ضمن این که مقرر شده در مرحله دوم اجرای این طرح ده‌هزار متر زمین دیگر برای ایجاد استادسرا به این پروژه اضافه گردد.

ایجاد قطب آموزشی- تفریحی حوزه‌های علمیه  کشور در طالقان

یکی از اهداف سفر مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به شهر طالقان بازدید، بررسی و گفتگو پیرامون پروژه احداث بزرگترین اردوگاه آموزشی- پژوهشی، تحقیقاتی و تفریحی حوزه‌های علمیه کشور با گنجایش 30هزار طلبه بود.

بر اساس این گزارش گرمای بیش از حد هوای قم در برخی از ماه‌های سال، که تعلیم و تعلم طلاب را تحت تأثر قرار می‌دهد مقرر شد با احداث این اردوگاه، برخی دوره‌های تخصصی را طلاب و اساتید به همراه خانواده‌هایشان به صورت فشرده در این مرکز گذرانده و در واقع آموزش و تفریح با هم توأم شود.

برگزاری جلسه مشترک مسئولین حوزه علمیه البرز با امام جمعه و استاندار این استان بخش پایانی سفر مدیر حوزه‌های علمیه به استان البرز بود که طی آن طرفین در حوزه مسائل و مشکلات روز، وضعیت مدارس علمیه استان، آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی استان البرز و بودجه فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha