یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 259048
۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۶

رییس جامعه مدرسین حوزه، اقدام سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) را در بازسازی واقعه غدیر خم قابل تقدیر دانسته و به ترویج فرهنگ علوی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله یزدی، در مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در قم، بر ضرورت تبیین این واقعه عظیم و ترویج فرهنگ ناب علوی در جامعه تاكید كرد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش سپاه در پاسداری از ارزش‌های،‌ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی در حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب داشته و این اقدام نیز در همین راستاست و قابل تقدیر می‌باشد.

علاوه بر آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی، عضو شورای عالی حوزه، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، سردار توكلی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، مهندس دلبری شهردار قم به عنوان میهمانان ویژه از نزدیک نظاره‌گر بازسازی واقعه غدیر بودند.  

بر پایه این گزارش، مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در حد فاصل مسجد مقدس جمكران و كوه خصر نبی(ع) برگزار شد و بیش از 15بازیگر و 350 هنرور در قالب كاروان های بازگشته از حج، این واقعه عظیم را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند.

بیش از 15 هزار نفر از مردم قم و شهرهای همجوار برای مشاهده این نمایش عظیم در محل حاضر شده بودند و هنگام حضور كاروان ها با ذكر تكبیر و صلوات به نظاره بازسازی نمادین واقعه غدیر نشستند.

پس از آن كه كاروان پیامبر اكرم (ص) به منطقه غدیرخم رسید، صدای اذان بلال در منطقه طنین انداز شد و همه حضار به نماز جماعت ایستادند تا واقعه غدیر خم را به معنای واقعی بازسازی نمایند، همچنین پس از اقامه نماز جماعت، خطبه غدیر قرائت شد و نمایش بالابردن دست حضرت امیرالمومنین (ع) توسط پیامبر اكرم (ص) به صورت نمادین اجرا شد.

پس از زمزمه ندای من كنت مولاه فهذا علی مولاه غریو الله اكبر در جوار مسجد مقدس جمكران و كوه خضر نبی پیچید و مردم دوباره با حضور در این نمایش بازسازی واقعه غدیر تجدید بیعتی دوباره با ولایت كرده و یادآور شدند كه اجازه نخواهند داد دوباره حوادث پس از غدیر تكرار شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha