پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
کد خبر: 259328
۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۵

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: موضع مجلس اعلا در برابر دولت، بر اساس میزان رضایت مردم و مراجع دینی است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، سید عمار حکیم اظهار داشت: موضع مجلس اعلای اسلامی عراق در برابر دولت، به میزان رضایت مردم و مراجع دینی و ارزیابی مجلس اعلا درباره میزان موفقیت دولت در امور کشور می­باشد.

* موضع ما حمایت همراه با نقد است

وی خاطر نشان کرد: مجلس اعلا اولا از روند سیاسی حمایت می­کند و همچنین از دولت آقای مالکی در تمام شؤون صحیح و موفق آن حمایت می­کند و به کارهای نادرست این دولت نیر با نقد دلسوزانه و به دور از عیب جویی و ملاک های دوگانه یا نمایش و تبانی های پنهان اشاره می­کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: موضع مجلس اعلا به طور کلی متفاوت است و طبق رفتارهای کلیشه ای نمی­گوید؛ موافق یا مخالف است. مجلس اعلا مراقب خطاها است و گام های درست و مواضع صحیح را تایید می­کند و به دنبال منافع کشور و اصول علمی سیاسی قانون اساسی است که مورد اجماع ملی می­باشد.

* رهبران فکری مجلس اعلای اسلامی عراق

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه و جایگاه مجلس اعلای اسلامی عراق اشاره و تصریح کرد: مجلس اعلا به عنوان یک پدیده، زاییده دیدگاه رهبران بزرگی همچون امام حکیم و امام شهید صدر و امام خمینی است و پیدایش آن اتفاقی و ناگهانی نبوده است.

سید عمار حکیم گفت:  این مجلس مجموعه ای از طرح ها و افکار و راهکارها را در شرایطی که پیشنهاد روشنی برای رویارویی با نظام صدام نبود ارائه داد و در دوره ای که صدای اعتراض مردم عراق به سوی جامعه بین المللی بلند کرد تا بتواند جای خالی این رهبری اسلامی را پس از غیاب شهید سید محمد باقر صدر پر کند و تلاش های مخالف نظام صدام را جهت دهی کند.

* اقدامات مجلس اعلا در زمان صدام

وی تاکید کرد: مجلس اعلا به عنوان یک نیروی سیاسی معترض توانست حضور خود را در منطقه و جامعه بین الملل ثابت کند و به بسیج سیاسی مردم عراق در یک پروژه سیاسی روشن بپردازد و در عرصه منطقه و بین الملل صاحب نظر و ابتکار عمل باشد و همچنین توانست به بسیج نظامی مردم عراق برای رویارویی با صدام و نظام او در عراق بپردازد و بدین ترتیب مجلس اعلا به یک قدرت سیاسی اساسی در عراق مبدل شد که توانست در آن زمان نشست ها و همایش های سیاسی را با حضور نیروهای ملی مخالف صدام که هرکدام با یکدیگر اختلاف هایی داشتند برگزار کند.

وی یادآور شد:  مجلس اعلا یکی از بزرگ ترین قدرت هایی بود که نظام صدام را رسوا کرد و امید به زوال این نظام را در دل های مردم عراق زنده کرد و به این ترتیب مجلس اعلا توانست با شایستگی به یک تجربه اصیل و پروژه بزرگ در عرصه ملی و اسلامی عراق اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha