چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

وزیر اطلاعات به تبیین مهمترین اهداف و استراتژی‌های دشمن در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش انسجام داخلی، اقتدار جهانی که به همت معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تلاش برای احیای مجدد فتنه با تاکتیک‌ها و برنامه های جدید ادامه پروژه براندازی نرم نظام و تغییر جهت بحران ها به سمت جمهوری اسلامی به ویژه در قضیه سوریه از جمله برنامه‌های دشمن می‌باشد.

 وزیر اطلاعات با اشاره به این که دشمن انتخابات را بهترین فرصت برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی تلقی کرده است، افزود: آنها به دنبال این هستند که اگر سطح مشارکت مردمی در انتخابات بالارفت مسئله تشکیک در سلامت کار و تقلب را مطرح کنند و چنانچه سطح پایین بود تحریم انتخابات را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمن در جهت مقابله با نقش آفرینی کشورمان در منطقه، اظهار داشت: پس از بیداری اسلامی ظرفیت های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران به طور جدی افزایش یافت؛ به گونه ای که مدل حکومتی جمهوری اسلامی مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفته است واین مسئله تهدیدی جدی برای آمریکا و غرب به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از این رو آنها به دنبال به انفعال‌کشاندن ایران در تحولات منطقه‌ای‌ و جهانی هستند؛ به طوری که طی دو ماه گذشته 8 سناریو را علیه ایران طراحی و به اجرا گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، با اشاره به این که استراتژی حداقلی دشمنان نظام تغییر در رفتار مسئولان کشور به منظور دستیابی به منظور اهداف از پیش تعیین شده است گفت: ‌استراتژی حداکثری همانا براندازی به وسیله اقدامات نرم و سخت است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، اظهار داشت: امروز برای نخستین بار شاهد هستیم که یک ائتلاف رمز گونه بین جریان‌های فتنه، اصلاح‌طلبان جریانات انحرافی و غیر هم سو با نظام ورهبری پدید آمده  و هر چند اینها از جهت مبنایی با هم اختلاف دارند، اما برای یک سری مسائل و به دست آوردن کرسی‌ها مجلس به اشتراک رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی تاکید کرد: در انتخابات آتی مجلس خواهیم دید که جریان جدید نفاق چهره خود را عیان می‌کند

وی به تبیین نقاط مشترک این جریانات پرداخت و افزود: ترویج تساهل و تسامح،‌ تضعیف و تخریب چهره ستون‌های حمایتی نظام همچون روحانیت، بسیج، سپاه و نهادهای امنیتی، بزرگنمایی نیازهای روزمره مردم، ایجاد حس نارضایتی سیاسی نسبت به حاکمیت، ایجاد شکاف بین نظام نخبگانی و نظام سیاسی کشور و تلاش برای شکاف در بین نیروهای خودی نظام از جمله اهداف برنامه‌های جریانات غیرهم‌سو با نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مفهوم دقیق خواص پرداخت و گفت: در بیانات مقام معظم‌ رهبری می‌توان به تقسیم‌بندی خواص به مواردی چون خواص مردود، بی‌بصیرت، مطرود، غافل، فرصت‌طلب، مصلحت‌اندیش، منحط اخلاقی غرب گرا و دنیا گرا دست یافت.

وی ضمن تقدیر از جامعه مدرسین در برگزاری این همایش مهم گفت:‌برگزاری این گونه همایش ها نقش مهمی در بصیرت بخشی به آحاد جامعه به ویژه قشر طلبه و دانشجو دارد.

وزیر اطلاعات با تأکید بر این که در انتخابات مجلس با چالش های امنیتی روبرو خواهیم بود، تصریح کرد: نقش نخبگان و طیف بصیرت‌بخش جامعه در جلوگیری از انحرافات و رشد فتنه‌ها بسیار جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که بصیرت به معنای کشف حقیقت در میان انبوه حق و باطل است، گفت: برای شناخت گروه‌های سیاسی حاضر در انتخابات با معیارهای خط امام و رهبری باید به شاخص‌های انطباق فکری گفتمانی و عملی توجه داشت.

وی ادامه داد:‌ البته در مسیر حرکت ولایی همواره رویش‌ها و ریزش‌هایی وجود دارد، کما این که در حکومت امیرالمومنین‌(ع) نیز این گونه رویش‌ها و ریزش‌ها وجود داشت.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات بنده جریان‌های انحرافی متعددی بعد از فتنه در کشور به وجود آمد و در شرایط فعلی نیز برخی خواص مطرود با تغییر تاکتیک به دنبال دستیابی به اهداف خویش در انتخابات مجلس هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha