جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

نخستین دوره آموزشی مدیران ومعاونین حوزه های علمیه استان همدان به مدت دو روز در حوزه علمیه استان همدان برگزار شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، این نشست با هدف به روز کردن اطلاعات و آموزش های مدیریتی حوزوی در استان همدان برگزار گردید.

حجت الاسلام گرجی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این معاونت اظهارداشت: برگزاری جلسات هم اندیشی ماهانه معاونین تهذیب از ابتدای سال تحصیلی جاری با هدف ایجاد فضای همفکری به جهت اجرای برنامه های هماهنگ و رفع مشکلات موجود، از جمله فعالیت های این معاونت بوده است.

وی برگزاری اردوی رسم عاشقی، ویژه طلاب جدیدالورود را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری تمامی طلاب جدید الورود از سراسر استان برای شرکت در یک اردوی متمرکز فرهنگی ـ آموزشی و تربیتی در مرکز استان دعوت شدند.

حجت الاسلام گرجی در ادامه با ذکر این مطلب که امسال در عید غدیر چهل نفر از طلاب داوطلب تلبس شدند، عنوان کرد: پس از ثبت نام، مرحله مشاوره ویژه تلبس برای طلاب ایجاد شد و پرسش هایی در زمینه آمادگی ذهنی و روحی در این  زمینه مطرح شد که در مرحله نهایی 35 نفر از طلاب داوطلب پس از شرکت در دوره آموزشی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره مهارت های بیان تفسیر، طرح محراب، ویژه ترویج فرهنگ نماز، برگزاری کلاس های اخلاق، برگزاری طرح مطالعاتی شهید مطهری در مدارس، برگزاری مسابقات مختلف و نمایشگاه های علمی و فرهنگی از جمله مسابقه حفظ خطبه غدیر، اجرای طرح اعزام مبلغ و روحانی مستقر و اعزام های هفتگی، اعزام طلاب به مناطق جنگی، تدوین تفاهم نامه جهت حضور طلاب در مدارس آموزش و پرورش برای برپایی نماز جماعت و فعالیت های تبلیغی، از جمله برنامه های دیگر این معاونت بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha