پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 273069
۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۵

غرفه مشترک انتشارات دارالمجتبی و انوارالمهدی با ایجاد غرفه ای در دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه اقدام به عرضه بیش از 400 عنوان کتاب حوزوی به زبان عربی کرده است.

از آثار شاخصی که در این غرفه به چشم می‌خورد می‌توان به «موسوعة الفقه الاسلامیة المقارن» در ده جلد اشاره کرد ضمن اینکه طلاب علوم می‌توانند «معجم الرجال الحدیث» را نیز در 24 مجلد از این غرفه تهیه کنند.

«تاریخ عرب قبل از اسلام» نام مجموعه 11 جلدی است که به بررسی مسائل زندگی و وقایع تاریخ حجاز و ناحیه عربستان پیش از بعثت پیامبر اکرم(ص) می‌پردازد و علاوه بر این در زمینه ادبیات عرب نیز مجموعه شش جلدی «لسان العرب» توجه بسیاری از بازدیدکنندگان از غرفه این دو ناشر را جلب می‌کند.

سایر کتاب‌های دینی و حوزوی موجود در این غرفه نیز مانند بسیاری از ناشران دیگر که اقدام به چاپ آنها کرده اند شامل مجموعه‌های کامل یا در حال چاپی نظیر «محجة البیضا» در هشت جلد و «منهاج البراعة» شامل شرح نهج البلاغه در 22 جلد است.

*عرضه 500 عنوان کتاب حقوقی و حوزوی به زبان عربی

یکی دیگر از ناشرانی که اقدام به عرضه مجموعه کتاب‌های عربی حوزوی در دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه کرده است انتشارات آوند دانش است.

این ناشر غرفه خود را با ارائه 500 عنوان کتاب در این زمینه آماده ساخته و مجموعه‌های ارزشمندی چون «اتقان فی علوم القرآن» را که از کتب درسی حوزوی است عرضه می‌کند.

از دیگر کتاب‌های مشهور و معتبر موجود در غرفه این انتشارات می‌توان به «تفسیر ابن کثیر» در شش جلد و «فتح البیان» شامل تفسیر قرآن کریم در هشت جلد اشاره کرد که در قالب چهار کتاب در این نمایشگاه عرضه شده است.

دوره 11 جلدی «الکامل فی التاریخ» ابن اثیر و «احیا علوم الدین» در مجموعه‌های دو و چهار جلدی، دیگر آثار موجود در این غرفه است ضمن اینکه طلاب و روحانیون می‌توانند نسبت به تهیه تفاسیر مختلف قرآن نظیر مجموعه دو جلد «کشاف» نیز اقدام کنند.

آثار حقوقی بسیاری نیز توسط این ناشر به چاپ رسیده و در دومین نمایشگاه کتاب حوزه عرضه می‌شود که مهم ترین عناوین آن شامل «موسوعة القضایا الجزائیة» در 9 جلد و نیز «موسوعة القضایا العقاریة» می‌شود.

*انتشار کتاب «مبانی تشیع در منابع اهل تسنن»

انتشارات اسوه اقدام به چاپ و عرضه کتاب «مبانی تشیع در منابع اهل تسنن» در دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه کرده است.

چاپ مجموعه‌های مشهوری چون اصول کافی در شش جلد و «سفینة البحار» در هشت جلد از اقدامات نشر اسوه است ضمن اینکه «معجم القرائات القرآنیة» در شش جلد نیز توسط این ناشر در اختیار بازدیدکنندگان از دومین نمایشگاه کتاب حوزه قرار گرفته است.

مجموعه کتاب‌هایی در رابطه با شیوه‌های مدیریت ائمه اطهار(ع) نیز از دیگر کتاب‌های عرضه شده در این غرفه است که می‌توان در این میان از اثر ارزشمند «ندای عدالت» نام برد.

یکی از آثاری که در این غرفه موجب جلب توجه بسیاری از بازدیدکنندگان می‌شود کتاب «مبانی تشیع در منابع اهل تسنن» است که به شیوه ای تحقیقی و پژوهشی برخی از منابع و مراجع مذهب شیعه را در لابلای متون اهل تسنن جستجو و مورد بررسی قرار می‌دهد.

معارف قرآنی بخش دیگری از موضوعات کتاب‌های انتشارات اسوه را تشکیل می‌دهد که از این میان می‌توان به مجموعه دو جلدی «درس‌هایی از علوم قرآنی» اشاره کرد ضمن اینکه طلاب و محققان حوزوی می‌توانند نسبت به تهیه برخی از عناوین درسی و غیر درسی مرتبط با رشته خود نیز در این غرفه اقدام کنند.

«درآمدی بر تفسیر علمی قرآن» نیز نام کتابی در زمینه روش‌های تفسیر این کتاب آسمانی است که انتشارات اسوه اقدام به چاپ و توزیع آن در دومین نمایشگاه کتاب حوزه کرده است.

*تفسیر یک جلدی مبین ویژه تمام گروه‌های سنی

انتشارات نسیم حیات اقدام به تدوین و چاپ تفسیری از قرآن کریم با عنوان «مبین» کرده است که تمام گروه‌های سنی می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

تعداد کتاب‌های عرضه شده توسط این ناشر در نمایشگاه کتاب حوزه 50 عنوان بوده و شامل موضوعات مختلف مذهبی، روانشناسی و زندگی اهل بیت(ع) است.

آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن نیز موضوع برخی دیگر از کتاب‌های این ناشر است و در این زمینه تدوین و چاپ تفسیر یک جلدی با عنوان «مبین» یکی از اقدامات موثر انتشارات نسیم حیات محسوب می‌شود.

این کتاب با در نظر گرفتن روش‌های ساده در انتقال مفاهیم قرآنی به رشته تحریر درآمده و بسیاری از گروه‌های سنی می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند هرچند مسئولین غرفه به این مسئله اشاره می‌کنند که این اثر بیشتر مخصوص بزرگسالان بوده و این انتشارات برای قشر کودک و نوجوان برنامه‌های دیگری را در این زمینه در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به انتشار مجموعه 30 جلدی تفسیر نسیم حیات اشاره کرد.

این مجموعه ارزشمند شامل 30 جلد کتاب با طراحی زیبا ویژه کودکان و نوجوان بوده و مواردی چون ترجمه و تفسیر این کتاب آسمانی را با شیوه ای روان و موضوعی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

*تسلط بر 70 درصد ترجمه و مفاهیم قرآن در طرح قرآن در خانه

طرح "قرآن در خانه" توسط انتشارات نسیم حیات وابسته به بیت القرآن امام علی(ع)، با هدف گسترش مفاهیم قرآنی در میان کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.

مسئول طرح قرآن در خانه انتشارات نسیم حیات با اعلام این خبر گفت: ترجمه واژه به واژه و تفسیر روان و ساده از هر یک از آیات قرآن مجید از ویژگی‌های این طرح بوده و کودکان و نوجوان می‌توانند با تهیه مجموعه 30 جلدی «قرآن در خانه» نسبت به افزایش سطح معلومات دینی و قرآنی خود اقدام کنند.

عزیزی، حیات تسلط بر 70 درصد ترجمه و مفاهیم قرآن را هدف نهایی این طرح دانست و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مطالعه جزء به جزء و کامل این مجموعه، نوجوانان را در دستیابی به این هدف یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که از این طرح استقبال کرده اند بالای 18 سال دارند ابراز کرد: تاکنون بیش از هزار نفر در سراسر کشور در طرح قرآن در خانه شرکت و مشغول به حفظ و یادگیری آیات این کتاب الهی کرده اند.

عزیزی ادامه داد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با این طرح، انتشارات نسیم حیات اقدام به چاپ و توزیع فرم‌هایی در شهرستان‌های مختلف کرده و در سطح مدارس گوناگون و ادارات آموزش و پرورش استان‌ها اطلاع رسانی صورت گرفته است.

وی از تصمیم انتشارات نسیم حیات برای چاپ مجموعه جیبی 30 جلدی نسیم حیات خبر داد و افزود: یکی دیگر از قابلیت‌های طرح قرآن در خانه، امکان قرار دادن آن جزو برنامه‌های فوق برنامه پرورشی در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌هاست.

*انتشار مجموعه «برگستره کتاب و سنت» توسط دانشکده اصول دین

انتشارات دانشکده اصول دین با بیش از 70 عنوان کتاب از آثار جدید و گذشته خود در دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه حضور دارد.

علوم قرآنی، روایات، مسائل تاریخ صدر اسلام و نقش صحابه در واقایع سده‌های نخستین از جمله موضوعاتی است که این ناشر اقدام به تدوین و چاپ کتبی در این موضوعات کرده و مجموعه‌هایی چون «القرآن الکریم و روایات المدرستین» را در سه جلد و نیز دوره چهار جلدی «یکصد و پنجاه صحابی ساختگی» را منتشر کرده است.

«عقائد اسلام از قرآن کریم» شامل دو دوره دو جلدی عربی و فارسی از دیگر کتاب‌های ارزشمندی است که توسط این ناشر به چاپ رسیده است ضمن اینکه دانشکده اصول دین بر اساس وظیفه ذاتی خود مجموعه دروس حوزوی و دانشگاهی را نیز به صورت مجلدات مستقل چاپ و در اختیار بازدکنندگان قرار می‌دهد.

یکی دیگر از مجموعه‌هایی که توسط دانشکده اصول دین تدوین شده و با استقبال خوبی از سوی محققین و پژوهشگران روبروست، دوره 15 جلدی «بر گستره کتاب و سنت» است.

عناوین عربی و فارسی از یک اثر، ویژگی عمده کتاب‌هایی است که توسط دانشکده اصول دین منتشر می‌شوند و این امر کمک شایان توجهی به گسترش علوم دینی و مذهبی می‌کند.

تفسیر قرآن و بررسی مفاهیم این کتاب آسمانی از موضوعات دیگر کتاب‌هایی است که این ناشر اقدام به چاپ آنها کرده که از این میان می‌توان به «قرآن و امامت اهل بیت(ع)» و «قرآن و عصمت اهل بیت» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha