چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

معاون طرح و برنامه بنیاد مهدی موعود(عج) کشور از ایجاد شبکه‌های اجتماعی منتظران در کشور خبرداد.

مسعود دریس، در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که بنیاد مهدی موعود(عج) کشور به دنبال ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی جدید در بحث مهدویت است، اظهارداشت: نظام اسلامی ایران با رویکرد زمینه سازی ظهور شکل گرفته و دستگاه‌های فرهنگی کشور نیز می‌بایست در این مسیر همگام با این آرمان بزرگ حرکت کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت گسترده شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان و گستره تاثیرگذاری روزافزون این شبکه‌ها در میان مردم، می‌توان از این فضا و ظرفیت در بحث‌های معرفتی و گسترش مباحث ارزشی و فرهنگی و به خصوص مهدوی استفاده کرد.

معاون طرح و برنامه بنیاد مهدی موعود(عج) کشور با ذکر این مطلب که فعالیت در این عرصه از بهترین نوع فعالیت‌های فرهنگی در کشور است، اظهارداشت: با فعال کردن شبکه‌های اجتماعی هدفمند و منسجم در زمینه نشر و ترویج فرهنگ مهدویت، می‌توان مردم و به خصوص نسل جوان را با موضوعات پیرامون این عرصه درگیر کرد.

این طلبه فعال در عرصه مهدویت گفت: شبکه‌های اجتماعی منتظرانه در استان‌های مختلف کشور تشکیل می‌شوند و گروه‌های تبلیغی که از قبل در استان‌ها به منظور مربی گری و تبلیغ در بحث مهدویت طی سال‌های گذشته آموزش دیده اند، فعالیت جذب و آموزش را به عهده می‌گیرند.

آقای دریس خاطرنشان کرد: این طرح در چهار استان قزوین، البرز، زنجان و همدان به عنوان نمونه و پایلوت اجرا می‌شود و بعد از مشاهده بازخوردها و نقاط ضعف و قوت آن در استان‌های دیگر کشور نیز به شکل هماهنگ به مرحله اجرا در می‌آید.

وی گفت: در این طرح فعالان و مبلغان مهدوی سعی می‌کنند در محل زندگی یا کار و تحصیل خود هسته‌های بیست تا سی نفره از مردم و جوانان را تشکیل دهند و افرادی به نام معین، به این مبلغان در راه اندازی و ادامه فعالیت‌های این هسته‌ها کمک می‌کنند.

معاون طرح و برنامه بنیاد مهدی موعود(عج) کشور خاطرنشان کرد: هسته‌های مختلف منتظرانه در شهرها، هر هفته جلسات مستمر تشکیل می‌دهند و هر ماه یک جلسه عمومی ویژه هسته‌های فرهنگی در سطح شهر برگزار می‌گردد.

وی گفت: برگزاری جلسات فصلی نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در این هسته‌ها صورت می‌گیرد که در این جلسات فصلی موضوعات کلی و مورد نظر بنیاد از جمله احیای نیمه شعبان و نهم ربیع ( آغاز امامت امام زمان(عج)) به بحث گذاشته می‌شود و راهکارهای ترویج این مباحث بررسی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha