جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حجت الاسلام علی بنایی خواستار قرار گرفتن کتاب‌های حوزه دین در سبد فرهنگی خانوارها شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام علی بنایی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه، گفت: قم به عنوان شهر علم و اجتهاد و فرهنگ و دایر بودن بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در آن از از جایگاه بسیار بالایی برخورداراست.

وی ادامه داد: نظیر حوزه علمیه قم در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد؛ بنابراین به روز رسانی اطلاعات روحانیون، محققان، اساتید و طلاب یکی از نیازهای ضروری است و آنان باید در جریان تازه ترین اطلاعات و محصولات مربوط به مباحث دینی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی با اشاره به راهکارهای در نظر گرفته شده برای قرارگیری کتاب‌های دینی و حوزوی در سبد فرهنگی خانوارها، گفت: کتاب در فرهنگ عمومی ما دچار مهجوریت است و با وجود تبلیغات فراوانی که در این زمینه صورت می‌گیرد، هنوز فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حذف یارانه کاغذ و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاثیر مستقیمی بر نشر کتاب و محصولات فرهنگی دارد، افزود: باید به مسئله فرهنگ سازی صحیح و گسترش مطالعه در میان قشرهای مختلف مردم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام بنایی در پایان خواستار تلاش مسئولین برای تشویق افراد جامعه به مطالعه شد و گفت: در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری و فرهنگ سازی درست با استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha