یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

پنجمین گردهمایی دانش‌اموختگان جامعة المصطفی العالمیه با حضور بیش از 60 تن از این افراد از کشورهای مختلف جهان در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این گردهمایی که در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد در خصوص مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی، اظهار داشت: تقویت روحیه روحی و معنوی و بنیه علمی دانش‌آموختگان آشنایی متقابل و گسترش ارتباطات جامعة المصطفی و دانش‌آموختگان و آشنایی و ارتباط دانش‌آموختگان کشورهای مختلف با یکدیگر، لزوم معرفی دانش‌اموختگان موفق و نیز آشنایی آنها با نهادهای فرهنگی فعال در خارج از شکور از جمله این اهداف می‌باشد.

وی افزود: پنجمین گردهمایی از تاریخ 8 تا 17 بهمن ماه با حضور 61 دانش‌آموخته موفق از 50 کشور جهان در شهرهای قم تهران و مشهد برگزار می‌شود.

رییس این گردهمایی با اشاره به این که در مجموع 34 برنامه برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد 7 برنامه علمی، 15 برنامه معنوی و فرهنگی، 7 نشست با نهادها و مراکز همسو و نیز 5 برنامه آشنایی متقابل المصطفی و دانش اموختگان می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم اولویت بخشی و تقویت بینش و آگاهی‌های دانش‌آموختگان و نیز تقویت رویکرد تقریبی در این باره، ابراز داشت: دانش‌آموختگان جامعة المصطفی مهمترین و اساسی‌ترین سرمایه برای تحقق هدف والای این نهاد حوزوی که همانا ترویج اسلام ناب محمدی‌(ص) است می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان ابراز داشت: هم‌اکنون دانش‌آموختگان المصطفی در بسیاری از کشورهای جهان عطر معارف اهل بیت‌(ع) را می‌افشانند و همگان را به سوی روشنی و نور فرا می‌خوانند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha