جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024

مراسم سالگرد شهادت عماد مغنیه معروف به ابو رضوان از فرماندهان مقاومت حزب الله لبنان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، نماینده سید حسن نصر الله، علما و اندیشمندان لبنانی در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام شیخ علی جابر، نماینده سید حسن نصر الله، امروز در این مراسم در سخنانی گفت: مقاومت از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی است و روح امام خمینی (ره) روح مقاومت حزب الله لبنان است.

وی با بیان این که هم رزمندگان حزب الله از مکتب اهل بیت‌(ع) درس آموخته اند خاطرنشان ساخت: ما در برابر صهیونیست‌ها و سیاست‌های آمریکا، پیروز خواهیم شد.

نماینده دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که بزرگترین خطر امت اسلامی، جدایی و تفرقه است، گفت: باید در مقابل نقشه‌هایی که استکبار برای جدایی امت اسلام کشیده است هوشیار بود و با اسلام اصیل ارتباط مستمر داشت باشیم تا بتوانیم به هدف نهایی مسلمانان که آزادی بیت المقدس و نابودی صهیونیست‌ها است، برسیم.

در ادامه این مراسم، سردار قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس نیز در سخنانی گفت: در اوج مبارزه با استکبار جهانی در جنگ تحمیلی حضرت امام‌(ره) دستور دادند وار صحنه لبنان شویم.

وی با بیان این که در این راستا با فرماندهی حاج احمد متوسلیان قوایی به نام محمد رسول الله‌(ص) تشکیل شد، تصریح کرد: کشورهای عربی که داعیه مبارزه با اسرائیل را داشتند به داد مظلومان فلسطین و لبنان نرسیدند.

قاسمی ادامه داد: مجموعه زیادی در لبنان از سوی امام موسی صدر و شهید چمران وجود داشت، ولی سازماندهی نشده بودند شهید سید عباس موسوی و حاج رضوان آنها را دور هم جمع کردند.

وی یادآور شد: که کسی باور نمی کرد این مجموعه خود را آن قدر سریع پیدا کند که کمتر از فاصله 20 سال پوزه اسرائیلی  ها را به خاک بمالد و بزرگترین نیروی نظامی از حیث تکنولوژی را زمین‌گیر کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از شاگردان حضرت امام که در لبنان درس مکتب به جوانان دادند حاج رضوان بود که در طی این سه دهه جوانان حزب اللهی و مومن را پرورش داد که در سی‌و سیه روز نبرد جانانه را رقم زدند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های عماد مغنیه گفت: این فرمانده دلاور، یک چهره خاکی و متفکر بود و 200 عملیات نظامی و همچنین فرماندهی جنگ 33 روزه به نام او رقم خورده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha